Avatar billede some0ne Nybegynder
17. februar 2003 - 17:07 Der er 4 kommentarer

Spørgsmål om Vietnam krigen søger svar!

Sidder og skriver om VIetnam krigen, men da jeg ikke har ADSL har jeg ikke muligheden for at bruge timer på at surfe rundt efter informationer, derfor søger jeg hjælp hos jer eksperter!

Her er nogle spørgsmål som jeg godt kunne tænke mig at få besvaret!

1) Hvordan blev USA inddraget i Vietnam krigen?
2) Hvem var presidenten i USA fra 1963 - 1975?

Og så lige et engelsk spørgsmål:
3) Who passed the Gulf of Tonkin resolution and why?
4) Hvornår og hvordan endte krigen?
5) Hvilken vigtig hændelse ændrede holdningen til veteranerne
Avatar billede Spotgun Seniormester
17. februar 2003 - 17:13 #1
2: http://www.whitehouse.gov/history/presidents/ (Kennedy, Johnson, Nixon og Ford)
Avatar billede tommyv Nybegynder
17. februar 2003 - 17:16 #3
1. Amerikanerne "overtog" konflikten efter franskmændene, da de måtte trække sig ud, og frygten for kommunisterne overtog. (fra hukommelsen)

2. Lyndon B. Johnson og Richard Nixon (LBJ: 1963-1969, RN: 1969-1974)

3. Gulf on Tonkin Resolution. North Vietnamese patrol boats fire on
the USS Maddox in the Gulf of Tonkin. U.S. Congress grants President
Johnson authority to send U.S. troops into Vietnam.

4. Krigen endte i 1975 efter flere fredsmæglinger. Amerikanerne trak sig ud og nordvietnameserne tog over.

5. Aner det ikke :-)