Avatar billede badguy Nybegynder
10. august 1999 - 21:06 Der er 22 kommentarer og
5 løsninger

179 kr for 3 minutters opkald til en særtjeneste???

Hej

jeg kom en gang til at gå ind på www.liderlig.dk

Den sagde at jeg ikke kunne se billederne, da jeg ikke havde det rigtige program installeret.

jeg downloadede så et program kaldet "thisway", som jeg kørte.

det så ud som om mit modem ringede op til et underligt nummer, så jeg loggede af igen efter 2½ minut.

nu er der lige kommet en regning på 179 kr, fordi jeg havde brugt deres service...

kan det virkelig være rigtigt?

skal jeg betale de 179 kr eller er det et firma der fupper mig?

svar udbedes
Avatar billede tryl Nybegynder
10. august 1999 - 21:38 #1
Jeg tror ikke de ville kunne vinde i en retssag (du har jo programmet der ringer op uden at spørge), men problemet med sådan nogle er jo at de er dyre og tager en hulens tid, og de vil sikkert køre noget inkasso, så...

Personligt ville jeg nok bare betale, advare andre, og skynde mig at hive tlf. stikket ud en anden gang når jeg hører mit modem ringe op uden jeg mener det skal.

Du kan også prøve at angive dem på www.politi.dk - med lidt held tjekker de det, og oplever det samme som dig, og så sidder de i saksen.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
10. august 1999 - 22:26 #2
Det står i deres betingelser:

6) Brugere af vores opkaldssoftware vil blive debiteret kr. 180,- for en (1) time brug af vores service.

Avatar billede 127144146281 Nybegynder
10. august 1999 - 22:27 #3
Og nederst på siden:

liderlig.dk er et "Paysite". D.v.s. at du betaler for at se disse sider. Det er gratis at downloade vores software, du betaler først når du bruger programmet "thisway.exe". Minimumsdebitering 60 minutter, kr. 179,-. Når du tilmelder dig til denne service, sender vi regningen direkte til dig. På denne måde skal du ikke bruge Visakort og du skal derfor ikke sende dit fortrolige kontonr. og PIN-kode over nettet.

Så du er egentligt selv ude om det da det står overalt!!!!!!!!!!!!!!!!!!! på siden
Avatar billede chris Nybegynder
10. august 1999 - 22:45 #4
Så ved du til en anden gang skal købe et Porno-Blad i stedet...  :-)
Avatar billede badguy Nybegynder
10. august 1999 - 23:11 #5
jeg mener ikke det stod der, den gang jeg prøvede det.

så havde jeg sgu aldrig hentet lortet!

jeg er 16 og en af mine venner sige at hvis man er under 18, kan man nægte at betale!
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
10. august 1999 - 23:15 #6
Du har selv brudt reglerne:

1) Du skal være 18 eller over for at se disse sider.

SÅ det tror jeg ike du får noget godt ud af, mener det er dine forældre der så skal betale det

Avatar billede badguy Nybegynder
10. august 1999 - 23:20 #7
tror i ikke lige jeg kan skrive til forbrugerstyrelsen og spørge dem om hvad man gør ved sådan noget? det er sgu vildt at fakturere en time ad gangen i stedet for pr. sekund som på en alm. telefon
Avatar billede Slettet bruger
10. august 1999 - 23:44 #8
Gå ind på http://www.fs.dk, og se hvor langt man er vedrørende problemet med disse specielle højprisnr. Blot et fejlkald til et sådan nr. og man sidder i saksen.
Avatar billede stoffer Nybegynder
11. august 1999 - 15:36 #9
for helvede du skal da ikke betale.

Jeg synes ikke de skal slippe af med at fuske folk på den måde.

og jeg tror aldrig de vil føre en retssag ud i livet. Skriv til dem og sig du nægter at betale.

Jeg nægtede det f.eks. engang der var nogen sex numre som på en eller anden måde havde fucket op i deres system (?) og faktureret mig lidt over 100 kr. for at ringe et 90 nummer.

Jeg hørte aldrig mere...
Avatar billede Slettet bruger
11. august 1999 - 22:57 #10
Her er der ikke tale om 90 numre, men nogle almindelige 30 numre i København. Firmaerne bag disse numre napper så adressen via nr.vis og vupti en regning er på vej fy føj, hvilke forretningsmetoder. Tænk på gamle faster Anna, som for tastet forkert i første forsøg, også for tastet et af disse uhyggelige dyre numre. Pu ha fy føj, de skulle skamme sig de oversmarte forretningsfolk.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
11. august 1999 - 23:43 #11
GÅ NU IND PÅ SIDEN FOR FANDEN DET STÅR OVERALT PÅ SIDEN AT MAN SKAL BETALE 179 kr,-

De eneste der ikke har gjort noget lovligt her er badguy der har brudt næsten samtlige rejler man skal acceptere!!!!!!!!!!!!
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
11. august 1999 - 23:44 #12
rejler = regler
Avatar billede stoffer Nybegynder
12. august 1999 - 22:51 #13
NU må du da se at lukke, man downloader med det samme det program, bare man trykker på "jeg acceptere" - Det ville helt sikkert ikke holde i retten.

sig mig 127144146281 hvor fanden ser du det overalt på siden.

Jeg vil godt vædde 100 kr på han ikke kommer til at betale, hvis han bliver ved med at nægte.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
12. august 1999 - 22:56 #14
Det kan godt ske han ikke kommer til at betale det er bare princippet, det står flre stedet på siden, og han overjolder ikke nogle af de betingelser han skal acceptere

OG NEJ, jeg holder ikke med dem der har siden, men siger bare han selv er ude om det
Avatar billede tryl Nybegynder
13. august 1999 - 23:06 #15
>>stoffer  Det tror jeg nu heller ikke, men det er jo ikke til at vide om de sætter et mere "hårhændet" inkasso"firma" på sagen, hvis du fårstår hvad jeg mener. Hvis der først møder en bredskulret fyr op med et baseball bat og kræver pengene + 10.000 i rykker- og inkassogebyr - så ville det måske have været lettere at punge ud fra starten, for med vores retssystem og politi der dårligt nok har penge til at have egne biler, er er det en hulens masse bøvl man får ud af det.

Og når det nu ser ud til 'badguy' havde misset deres betingelser fra starten, så er den vel ikke helt gal (ja, han har ikke kendt til dem, for så var han blevet på den hele time :-)
Avatar billede badguy Nybegynder
14. august 1999 - 13:36 #16
tryl, ja det er rigtigt det med den hele time, og jeg mener ikke at advarslen stod på siden, den gang...

desuden er jeg under 18, men man skal jo være myndig for at bruge deres porno lort...
Avatar billede jumper Nybegynder
16. august 1999 - 21:45 #17
uanset hvad skal du IKKE betale.

En ordning som dette kræver ifølge loven en underskrift før du forpligter dig til noget. Et tryk på et link er IKKE det samme som en underskrift :) .Derudover skal de kunne bevise at det er ejeren af tlf-nummeret der har foretaget opkaldet, hvilket de IKKE kan.

De har faktureret det til dine forældre, som IKKE har foretaget opkaldet og derfor IKKE skal betale. Du skal heller IKKE betale, da det:

1. Ikke er din telefon
2. Det er ikke ejeren af telefonen der har foretaget opkaldet, og
3. De har ikke din underskrift!

Færdig arbejde!

Du skal være velkommen til at ringe til dem og brokke dig, de kan ikke gøre en skid. Henvis til den manglende underskrift og din manglende accept af en aftale.

Hvis de stadig kræver deres penge, så skriv til mig på thor@larholm.dk
Så skal jeg nok finde de pågældene paragraffer frem til dig.

/Thor
Avatar billede svindler Nybegynder
18. august 1999 - 11:32 #18
I det nyeste nummer af Råd og Resultater fra Forbrugerstyrelsen står der, at du ikke er forpligtet til at betale, da du er under 18. Der står også et par argumenter, man kan bruge, hvis man er over 18 og er kommet til at bruge programmet.
Kig evt også på Forbrugerstyrelsens hjemmeside:
http://www.fs.dk/rr/99/r990606.htm
Avatar billede badguy Nybegynder
18. august 1999 - 19:10 #19
tak skal du have!

til alle, så har jeg skrevet til Telecom Billing Systems og skrevet at jeg nægter at betale, da jeg er under 18. Hvilket en fra forbrugerstyrelsen også opfordrede mig til...
Avatar billede badguy Nybegynder
28. august 1999 - 00:03 #20
jumper og tryl og kharder og 127..... og stoffer, opret lige et svar, så får i jeres point...
Avatar billede fumle Nybegynder
28. august 1999 - 00:10 #21
Sådan?

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
28. august 1999 - 00:22 #22
Ey altså, nu glippede det igen med Kim.

Det må I undskylde, min ven var logget på eksperten.dk lige før her fra samme maskine, så vi overså at han stadiv var logget på.

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
28. august 1999 - 00:23 #23
Bare afvis fumles svar.

/Thor
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
28. august 1999 - 09:59 #24
ok
Avatar billede stoffer Nybegynder
31. august 1999 - 11:17 #25
ok
Avatar billede one Nybegynder
03. september 1999 - 21:52 #26
Og hvilken ven var det som fortalte dig det med fs  til at starte med????

til de andre>>

hvis et inkasso firma kommer skal man ikke batale noget for deres ydelser så den regning der kommer fra selve inkassofirmaet skal IKKE betales men den til dem man skylder penge skal man selvfølgelig betale..

Andreas
Avatar billede ortrak Nybegynder
14. marts 2000 - 23:47 #27
one: Så er det jo, at man skal betale et såkaldt inkasso-tillæg. Det kan godt være at du ikke direkte skal betale inkasso-firmaet, men det kommer man altså til.

/ortrak