Avatar billede bytebits Nybegynder
16. februar 2003 - 16:51 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor læsper bøsser?

Sidder og ser et BBCworld program om (mode)design i London.

Det slår mig pludseligt.

Hvorfor er der så mange bøsser som læsper - er det genetisk eller blot afekteret skaberi ?
Avatar billede doggy82 Praktikant
16. februar 2003 - 16:57 #1
Dette er et godt eksempel på selektiv-hukommelse.
Der er IKKE fler' lespere blandt bøsser,
men du har bare "bidt mærke" i det og der for
"snyder" din hjerne dig - din hjerne husker bedst de ting
som skiller sig ud, så hver gang du har set en bøsse som ikke lesper
har din hjerne glemt ham.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. februar 2003 - 17:02 #2
*LOL* sikke et spørgsmål...
Avatar billede waffenss Nybegynder
16. februar 2003 - 17:06 #3
er det normalt for en ikke-bøsse at sidde og se mode...det slå mig bare lige...

jeg hentyder ikke til noget, men det er lidt sjovt du sidder og ser mode og kommentere bøsser...

lesper Hans Pilgaard, for det har jeg ik set/hørt ?

men er lidt enig med metal_hansen...lidt weird question
Avatar billede waffenss Nybegynder
16. februar 2003 - 17:06 #4
hov, en fejl (slog)
Avatar billede bytebits Nybegynder
16. februar 2003 - 17:15 #5
waffeness>> Det må da vist være arketypen på en freudiansk fortalese GGGGGGG
Avatar billede doggy82 Praktikant
16. februar 2003 - 17:17 #6
rofl  I må os' gerne slå mig
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. februar 2003 - 17:24 #7
Når jeg tænker på hvor ubehageligt det er at få taget temperatur med et numsetermometer, kan jeg da godt forstå hvis der skulle være en enkelt der læsper lidt. Jeg tror læspen ville være det mindst udtalte symptom, hvis jeg skulle ...., men jeg er selvfølgelig heller ikke bøsse, så hvem ved
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. februar 2003 - 17:26 #8
bufferzone > hehe hvorfor skulle man dog også udsætte sig selv for det?!
Avatar billede waffenss Nybegynder
16. februar 2003 - 17:32 #9
jeg var vist 5 år da jeg sidst fik sådan en javert op i bunghole...damn...glemmer aldrig hvor grumt det var...jeg får nok mareridt inat
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. februar 2003 - 17:35 #10
waffenss > så bare vent til du skal tjekkes for klamydia *GG*
Avatar billede waffenss Nybegynder
16. februar 2003 - 17:38 #11
metal_hansen: dont say that...jeg har brug for at leve i cølibat nu
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. februar 2003 - 17:41 #12
*GGG* et klogt valg kan jeg kun sige!!
Avatar billede bytebits Nybegynder
16. februar 2003 - 18:10 #13
doggy>>Du tar' fejl ...det er mine sanser...det eneste de er istand til at selektere er FORSKELLE - forskelle fra den kontinuerlige strøm af "tidligere" sanseindtryk.
Det som akkumulere sig i min hukommelese er mængden af forskelle = hvorfor er mængden af læspere blandt bøsser højere end et representativt udsnit af befolkningen ville vise.
Iøvrigt interessant at du staver læsper på en lespende måde.
Avatar billede hold-da-lige-ferie Nybegynder
16. februar 2003 - 19:21 #14
det kan være de er vandt til at snakke med noget i munden *GGG*
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. februar 2003 - 19:35 #15
*LOL*
Avatar billede hold-da-lige-ferie Nybegynder
16. februar 2003 - 19:51 #16
det kan osse være at de slet ikke læsper men at det du høre er en siven  *GGG*
Avatar billede nih Novice
16. februar 2003 - 22:39 #17
det er vist kun 'damen' i forholdet der læsper ;)
Avatar billede nih Novice
16. februar 2003 - 22:40 #18
Ved i forresten hvordan man kan kende 'damen' i et bøseforhold ???

Kig efter hvem der har sugemærket i nakken  :o)

Niels
Avatar billede doggy82 Praktikant
17. februar 2003 - 01:04 #19
bytebits>> Jeg tar' fejl? - det tror jeg ik'
Jeg er overbevist om at det er selektiv hukommelse.
Hver gang du har set en "bøsse" er det jo ikke sikkert at du har kunnet se at han var bøsse.
Hvis man laver en statistik er jeg sikker på at procent-tallet af lespende blandt bøsser vil matche procent-tallet for den generalle befolkning.
Sanser styres af...  da da daaaa: hjernen
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2003 - 03:58 #20
Bytebits>>Eftersom det ikke er bevist at homoseksuellitet er genetisk arveligt, så må man gå udfra at deres lespen skyldes skabagtighed...
Doggy>>Tvivler sq også på, at der er tale om selektiv hukommelse!! Jeg ligger sq mærke til folk der lesper og forholdet mellem homoseksuelle mænd og ikke homoseksuelle mænd er ca. 1:1 ... under alle omstændigheder er det stort overrepresenteret blandt de homoseksuelle (min opfattelse)!
Avatar billede doggy82 Praktikant
17. februar 2003 - 13:40 #21
regin>> "forholdet mellem homoseksuelle mænd og ikke homoseksuelle mænd er ca. 1:1"  !!!! siger du at halvdelen af alle mænd er homoseksuelle!
Dvs. at når du sidder i en fyldt ht-bus (ca. 40 mennesker)
så er der ca. 10 bøsser i bussen!
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2003 - 15:31 #22
doggy82>>Ja, hvis alle passagerene er bøsser!
Avatar billede doggy82 Praktikant
17. februar 2003 - 15:37 #23
Jeg er ikke helt med på hvad du snakker om?
Prøv lige at læse det jeg skriver én gang til
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2003 - 16:06 #24
Doggy >> Prøv at læs det jeg skriver så kan det være du forstår pointen...

BTW: Svaret er "NEJ"!
Avatar billede bytebits Nybegynder
18. februar 2003 - 17:28 #25
Imellemtiden har jeg forhørt mig lidt omkring blandt venner og bekendte og det viser sig at jeg (igen) er håbløst bagefter.
Iflg. dem er det almindeligt kendt at mange bøsser har lidt problemer med s'erne.
Men hvorfor har jeg endnu ikke fået en tilfredsstillende forklaring på.
At det skulle være rent skaberi anser jeg for plausibelt, men hvorfor?
Hvad får de ud af det - hvad er den dybere årsag ?

regin>> Så jeg må indtilvidere tilslutte mig dig selvom jeg ikke ka' følge logikken i din argumentation eller brøkregning.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2003 - 17:33 #26
- Når man læser uden at koncentrere sig -
Doggy82>>Hvad jeg mente hvar at blanding forholdet for mænd der læsper vel er 1:1 mellem hetroer og homoer...

bytebits>>Jeg er ikke heldigvis ikke psykolog mon ikke, at folks lespen i nogle tilfælde er en måde at give udtryk for ens personlighed!?
Avatar billede bytebits Nybegynder
18. februar 2003 - 17:49 #27
regin + doggy>> Al den læspen forstyrrer lydbilledet - lad mig høre hvor mange søgeresultater i får hvis i slår LESPER op i Retskrivningsordbogen på http://www.dsn.dk/?/cgi-bin/ordbog/ronet
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2003 - 17:52 #28
Godt gæt... 0?
at læspe...
Avatar billede bytebits Nybegynder
14. august 2003 - 23:27 #29
Fordi de er bøsser