Avatar billede dabeast Nybegynder
03. november 2000 - 18:34 Der er 9 kommentarer

Acorp motherboard problemer (ram)

Når jeg prøver på at smide mere ram i mit mb, et Acorp 5sis22, så rapporterer bios\' kun 16 mb ram, selvom det er en 64 mb sdram klods jeg smider i. Hvis jeg smider 2x64 klodser i, så rapporterer bios 32 mb ram.
Og jeg fatter det slet slet ikke....
Og ja, jeg har opdateret bios.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. november 2000 - 18:37 #1
Dit bundkort har både slots til 72 og 168pins RAM?
Avatar billede dabeast Nybegynder
03. november 2000 - 23:17 #2
Yeps, det har slots både til 72 og 168 pins ram. Jeg har også det problem, at jeg ikke har nogen manual til mb, da jeg købte maskinen brugt, til server brug.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. november 2000 - 14:12 #3
skummelt, kortet findes ikke i deres produkt oversigt :o(
Mange boards har begrænsninger i hvor store ram klodser de kan klare og benytter ikke mere end det antal, lige meget hvor stor klodsen bliver... (testet med nogle 512MB klodser på et Asus P2B-S, der kun understøtter 256MB)
Avatar billede dabeast Nybegynder
05. november 2000 - 16:27 #4
Kortet findes skam på Acorps hjemmeside, www.acorp.com.tw.www.sis.com, er det muligt at læse, at dette chipset kan håndtere op til 256 mb klodser, single eller double sided. Så derfor er det en smule sært.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. november 2000 - 16:33 #5
Jeg kan sgu godtnok heller ikke finde det?
Hverken på taiwan eller usa-sitet for acorp.
Avatar billede dabeast Nybegynder
05. november 2000 - 16:41 #6
Nej, det forfindes ikke i produkt listen, men i Tech Support, under Bios opdateringer, og Jumper settings, f.eks http://www.taiwan-computer.co.jp/acorp/manual/5sis22.htm. Men det mest oplysende er nu www.sis.com

Avatar billede xtom2 Nybegynder
05. november 2000 - 16:58 #7
Må jeg forsigtigt spørge hvilken BIOS opdatering du har brugt?
Avatar billede dabeast Nybegynder
05. november 2000 - 17:10 #8
Jeg har brugt en opdatering ved navn 5sis2207.bin.
hvilken jeg hentede på http://www.ping.be/bios/.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. november 2000 - 21:45 #9
(skod site...skod firma...).. Asus all the way!

Nå never the less, uden at kunne finde noget information om det, så vil jeg umiddelbart stadig tro at boardet kun understøtter de små ramkredse (eg. 16 eller 32MB klodser som det største).
Men når de ikke vil fortælle noget om det på deres site, bliver det jo lidt svært at finde ud af...specielt når du ikke har nogen manual til boardet