Avatar billede bjjacobsen Nybegynder
03. november 2000 - 18:14 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

blokering af IP adresser...

jeg vil gerne have sat en blokering på min hjemmeside sådan at bestemte ip adresser ikke kan komme ind på min hjemmeside, altså er bannet/blokeret fra siden. Dette findes til Netscape men jeg kan ikke finde noget til MS IE. Skal dette laves i asp/cgi/etc? eller er det muligt at lave det i java/html?
hvis der er nogen der kender en side eller har et svar er det mere end velkomment.
Avatar billede davs Nybegynder
03. november 2000 - 18:17 #1
Du kan sætte en firewall op der kan gøre det, hvor man med filtre blokerer bestemte IP adresser.
Avatar billede limemedia Nybegynder
03. november 2000 - 18:24 #2
du kan i PHP lave en

<? if ($REMOTE_ADDR == \"127.0.0.1\") { ?>
Her kommer du din HTML side
<? } else { ?>
Her kommer du siden der afviser din bruger
<? } ?>

så simpelt kan det laves.
Avatar billede bjjacobsen Nybegynder
03. november 2000 - 18:59 #3
ja det lyder meget simpelt men eftersom jeg ikke har nogen kendskab til php, skal jeg forklares step-by-step hvordan jeg skal gøre det.
Og hvad angår firewallen, så er det ikke min egen server, det er world online der er vores domain server.
tak for de hurtige svar
Avatar billede retep Nybegynder
03. november 2000 - 19:46 #4
Du skal være opmærksom på flere ting, når det kommer til at banne IP-adresser.
For det første får de fleste mennesker på nettet tildelt et nyt IP hver gang de logger på Internettet. Derfor kan du hurtigt komme til at banne nogle \"uskyldige\" brugere.
Du kan endvidere være mere uheldig, og komme til at banne en firewall eller en proxyserver, og derved er det ligepludselig en stor mængde af brugere der ikke har adgang til dit system.
Avatar billede bjjacobsen Nybegynder
03. november 2000 - 20:05 #5
de har fast ip adresse :o) bare rolig jeg er ikke newbie hvad angår internet, det er bare php og cgi/asp jeg ikke har vovet mig ud på, eftersom jeg ikke har tid nu for tiden.
Avatar billede retep Nybegynder
03. november 2000 - 21:04 #6
Okay ;o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. november 2000 - 21:49 #7
Hvis det skal være sikkert, så SKAL det ske på serveren i PHP/ASP/Perl/whatever, ellers
kan de snyde sig ind. Hvad kan du køre på serveren?
Avatar billede breum Nybegynder
06. november 2000 - 14:05 #8
Jeg selv bruger SSI til ovenstående, så ja, lad os høre om du kan bruge PHP/ASP/Perl/SSI/whatever
Avatar billede bjjacobsen Nybegynder
07. november 2000 - 10:05 #9
Det vil jeg prøve at finde ud af til senere idag eller i morgen. Og dem som vi vil ha blokeret har ingen kendskab til computere så hvis det er muligt at lave det uden at køre det fra serveren ville det også være fint nok :o)
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
07. november 2000 - 23:37 #10
Du kan fånde brugerens IP med en Java Applet ved at bruge Java.net i Appleten og så lave en public function i din java applet, der kan kaldes fra javaScript og returnere IP´en, eller måske give appleten de uønskede IP-numre som <param> tags og lave en function der tjekker om brugeren skal ind eller ej...

anyway, du kan sagtesn finde deres IP og om det er en, du er ønsket, men så kan du kun bruge redirection med javascript til at bestemme om en bruger skal eller ikke skal til din side.
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
07. november 2000 - 23:38 #11
fånde = finde
Avatar billede bjjacobsen Nybegynder
10. november 2000 - 16:10 #12
redirection fungerer kun med netscape af dem jeg har fundet, har du kendskab til en side hvor det også er til explorer? redirection er også helt fint, og vi har deres ip adresse så vi skal bare finde en redirection-javascript der er explorer kompatibel.
Avatar billede boooboo Nybegynder
23. november 2002 - 15:08 #13
Download en ip-blokker her: www.brideonline.dk