Avatar billede linder Nybegynder
03. november 2000 - 17:55 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Deaktiveret enhed

Hejsa *\'er - jeg har et lille problem...
Nu er det mig endelig lykkedes at få installeret Windows på den gamle bærbare jeg ligger inde med.. MEN, når jeg vil have lydkortet til at køre, sker der ting.. eller rettere.. ingenting..

Maskinen accepterer lydkortet, driveren osv.. men sætter den til deaktiveret.
fint nok, tænker man så.. fjerner fluebenet, og klikket aktiver enhed.

der kommer en dialogbox frem.. der siger.. du skal genstarte din computer før din enhed virker.
Godt.. det gør jeg så...
og hvad sker der..
DEAKTIVERET IGEN..

det er lidt irreterende, for ikke at sige meget..

Håber her er nogle seje Win98 guruer imellem.

/Morten

PS. jeg kan IKKE skifte lykortet ud, da det er en bærbar
Avatar billede ctv! Nybegynder
03. november 2000 - 18:02 #1
Hej Linder

Måske du skulle finde ud af hvilket kort det er, og gå ind og downloade de nyeste drivere...

CTV!
Avatar billede lassebm Nybegynder
03. november 2000 - 18:02 #2
prøv at fjene lydkortet igen, og lad så windows installere det en gang til!
Avatar billede lassebm Nybegynder
03. november 2000 - 18:03 #3
muligvis med nogle andre drivere!!
Avatar billede nopper Praktikant
03. november 2000 - 18:29 #4
Lyt til CTV han har det rigtige svar.
PS når du installere nye drivere efter en genstart skal du være opmærksom på at den vælger de nye drivere, som du mener den skal bruge og ikke de forslåede.
Har du  nogen gule udråbstegn i I System under kontrolpanel.Hvis ja, ret fejl og dit lydkort virker
Avatar billede driis Nybegynder
04. november 2000 - 13:09 #5
Får du noget information om, om der er konflikter med andre enheder under Resourceindstillinger? Hvis der er det, er du nødt til at lave indstillingerne om.
Avatar billede martin_laursen Nybegynder
04. november 2000 - 15:11 #6
Hvis det er et onboard lydkort kan det være den er deaktiveret ude i biosen.
held & lykke
Avatar billede teknik Juniormester
06. november 2000 - 16:30 #7
>>Linder
Det meste af dette gentager blot ovennævnte, men i en opsummering, for at få \"det hele\" med

Når Windows Insisterer på at deaktivere kortet, så er det enten fordi din windows software er \"dårlig\"/beskadiget
...Ikke ret sandsynligt, da installationen er ny.
- Eller fordi kortet er årsag til en konflikt med en anden enhed. - mest sandsynligt
- Eller fordi driveren er forkert/for gammel - også ret sandsynligt
(eller - mindre sandsynligt - fordi kortet er itu)

...For at kunne give dig ordentlig hjælp, så er du nød til at svare på lidt uddybende spørgsmål.
1. Hvilket fabrikat og hvilken model er \"din bærbare\".
2. Har du nogen ide om Lydkortets fabrikat/type.
3. Når du er inde ved \"deaktiveret\" mærket, hvad ser du så hvis du vælger fanen ressourcer ?
  - prøv at markere hver af linierne med ressourcetildeling.
      -Her vil det så typisk stå/forklares, hvis der er en konflikt.
4. Var/er der en driver diskette/CD med til \"din bærbare\", og evt. til lydkortet.

-----
Hvis det er et ældre lydkort, så kan det godt være nødvendigt at bruge metoden \"tildele ressourcer manuelt\".

mvh :-)
Teknik
Avatar billede jezz Nybegynder
07. november 2000 - 08:16 #8
prov at opdatere din driver profil, eller søg efter ny hardware, det kan jo være at der er en konflikt :-)
Avatar billede teknik Juniormester
13. november 2000 - 23:10 #9
>> Linder  er du med her endnu ?
Avatar billede twinsen Nybegynder
29. november 2000 - 14:16 #10
det er en gammel bærbar, dvs. at jeg med en vis sikkerhed kan sige at windows standart-drivere ikke dur, og du bliver nødt til at hente nogle nye til LIGE PRÆCIS det kort, fra firmaets hjemmeside. Jeg vil dog også gætte på at, hvis den bærbare er \"meget\" gammel, så har der sikkert fulgt nogle gamle windows 3,1 eller derunder drivere med, som kunne være eneste og langt fra den bedste løsning. hvis det bliver tilfældet, så skal du heller ikke regne med at win9x finder ud af at du har et lydkort, da gamle drivere ikke fortæller win9x at der lige er blevet installeret et lydkort.

Det kunne også bare være en konflikt fejl.
Avatar billede teknik Juniormester
12. december 2000 - 21:22 #11
Linder ??
Avatar billede linder Nybegynder
15. januar 2001 - 06:59 #12
i må undskylde jeg faldt bagud af dansen.. nu er jeg ikke den lammeste til hardware :)

og jeg har prøvet alt.. snakket med producenten.. osv..

så nu har jeg solgt lortet til, en der ikke skulle bruge lydkort, og købt en ny, som virker :)
Avatar billede twinsen Nybegynder
15. januar 2001 - 08:19 #13
hmmm, penge løser alt!