Avatar billede michael21dk Nybegynder
16. februar 2003 - 02:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

database søgning

hej vi har en database men brugernavn hvor den skal hente brugernavn fra medlemnr ?
og gerne give medlemnr automatisk vis det kan ladesig gøre
Avatar billede stoney Nybegynder
16. februar 2003 - 02:42 #1
forklar lige mere uddybende ?

Stoney
Avatar billede aovergaard Nybegynder
16. februar 2003 - 02:55 #2
Går ud fra at du har en database med flere tabeller. Når du skal hente fra flere forskellige tabeller, skal du lave en forespørgelse. Denne skal du basere på din tabel hvori du har brugernavn samt på den tabel med medlemsnummer.
Avatar billede michael21dk Nybegynder
16. februar 2003 - 14:29 #3
vi har en database med et brugernavn. vi skal have det lavet sådan at når vi taster kundenummer ind. skal kundens information vises. er det mugligt at få hjælp nu til det. hvis gerne et eksempel på det.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
16. februar 2003 - 14:46 #4
Gå i forespørgelse - Ny - Vælg designvisning - På fanebladet tabeller marker du den eller de tabeller som du vil trække oplysninger ud af ved at markere tabelle og trykke på tilføj. Luk. Nu er du så inde i forespørgelsen. Dobbeltklik på alle de oplysninger fra de forskellige tabeller du ønsker skal vises, og de ligger sig ned på den underste halvdel. Under kriterier skriver du f.eks kundenummer og klik derefter på det røde udråbstegn kør. Du kan selv vælge om du vil gemme din forespørgelse
Avatar billede michael21dk Nybegynder
16. februar 2003 - 15:37 #5
jeg j´kan ikke lige forstå hvad du mener
Avatar billede aovergaard Nybegynder
16. februar 2003 - 15:48 #6
Du står inde i Access. Du har åbnet den  fil med de tabeller som du skal bruge. Du skal have oprettet en forespørgelse for at finde en bestemt kunde. Du skal så markere forespørgelse og derefter følge det jeg skrev til dig kl.14.46.44
Avatar billede michael21dk Nybegynder
16. februar 2003 - 16:28 #7
hvad vis jeg ikke bruger access
kan det så ikke laves
Avatar billede aovergaard Nybegynder
16. februar 2003 - 17:12 #8
Det burde være sådan cirka det samme i andre databaseprogrammer med størrer eller mindre afvigelser. Hvad bruger du?
Avatar billede michael21dk Nybegynder
16. februar 2003 - 17:13 #9
delphi database desktop
Avatar billede aovergaard Nybegynder
16. februar 2003 - 17:15 #10
Den kender jeg ikke, men prøv at gå i hjælp og søg på forespørgelser
Avatar billede michael21dk Nybegynder
16. februar 2003 - 17:20 #11
hvad skal jeg søge under
Avatar billede aovergaard Nybegynder
16. februar 2003 - 17:26 #12
Når du klikker på hjælp, skriver du forespørgelse eller forespørgelser
Avatar billede janbb Juniormester
22. maj 2003 - 08:59 #13
Du må jo have haft et program til at konstruere databasen ?.I dette program lægger du blot en søgefunktion.Det er ret simpelt - en enkelt programlinie.Du kan dog kun søge på det felt der er index.
Avatar billede janbb Juniormester
22. maj 2003 - 09:03 #14