Avatar billede onkel_satan Nybegynder
15. februar 2003 - 18:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Session warning ???

Fik denne besked:
Warning: Unknown(): Your script possibly relies on a session side-effect which existed until PHP 4.2.3. Please be advised that the session extension does not consider global variables as a source of data, unless register_globals is enabled. You can disable this functionality and this warning by setting session.bug_compat_42 or session.bug_compat_warn to off, respectively. in Unknown on line 0

Hvad er denne side-effect for en?
Og hvad mener de med at sessions ikke regner globale variabler som kilde data ?
Mener da oxo at register_globals blev sat til off i v.4.11

Nogen der kan forklare ?
Avatar billede maduni Nybegynder
15. februar 2003 - 18:57 #1
http://www.phpuniverset.dk/phpmysqltips.phtml - der står noget om register_globals
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. februar 2003 - 19:45 #2
Men forklaringen står nu på
http://www.php.net/manual/en/function.session-register.php
under "Caution"
Avatar billede onkel_satan Nybegynder
15. februar 2003 - 20:33 #3
Takker
Avatar billede onkel_satan Nybegynder
15. august 2004 - 16:12 #4
lukker