Avatar billede -and1- Nybegynder
15. februar 2003 - 17:13 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

internet disconnecter

hejsa,
Jeg har et mindre problem med mit internet..!
Det disconnecter totalt tilfældigt, og 2 sekunder efter er jeg på igen, det er dog ikk hvergang jeg er så heldig, nogle gange skal jeg genstarte før jeg kan komme på nettet igen..!
Det sker op til flere gange dagligt, og det er altså irriterende man sidder og henter en cs film på knap 220mb og der mangler 10mb så disconnecter nettet, og man kan starte forfra (det er ik fedt, det får ens temperament til at stige)...! især efter 3 gang..!!

lidt specifikationer:
Internet explorer 6.0 (windows xp standart)
Stofanet Flatrate 512/128

I må lige skrive hvis i vil vide andre ting om min comp, er ikk sikker på i behøver flere oplysninger, udover jeg kører med zonealarm firewall, men det burde ikk være et problem.. Har også haft afinstalleret og installeret igen..!

Håber virkelig der er en af jer der ved hvordan jeg fikser problemet ?

Mvh Andreas....
Avatar billede soreno Praktikant
15. februar 2003 - 17:23 #1
Hvilket netkort har du ?
Avatar billede serverservice Praktikant
15. februar 2003 - 17:53 #2
Prøv at installere netkort originaldriveren  fra producenten til dit styresystem.
Og DU SKAL DA HAVE EN DOWNLOAD MANAGER så du kan fortsætte hvor du slap med download af dine p-film. Jeg bruger selv download accelerator plus (fra en ugebladscd rom). Så kan du genstarte din download.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2003 - 19:41 #3
Hvilken connector bruger du? Hvis det er signon.stofanet.dk - så drop det - det kan ikke holde forbindelsen ved lige. Vil anbefale Escape eller connect21 til at logge på stofanet med. Vil du samtidig løbende kunne se dit forbrug når du logger på kan jeg anbefale Nitelogger 2.

Escape: http://fp.worldonline.dk/fpeisl11897/escguide.htm
Connect21 + Nitelogger 2 m.m.: http://www.brandts.adsl.dk/p102.htm

P.s. www.downloadaccelerator.com
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2003 - 19:43 #4
PPPP.SSSS.

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=-and1-&option=22

Du har 13 åbne spørgsmål - det ældste fra August 2001 - få gjort noget ved det!!!
Avatar billede -and1- Nybegynder
16. februar 2003 - 13:48 #5
OK...
Men jeg har download accelerator plus , problemet er at siden ikk unerstøttede resume ? total yndlings....!

Hmm, jeg prøver lige det med netkortet først..! og så vil jeg kigge på nitelogger osv bagefter..! forresten er det er realtek netkort...!

P.S skal nok rydde op i spørgsmål...! har bare ikk fået tager mig sammen :/
Avatar billede -and1- Nybegynder
16. februar 2003 - 13:50 #6
BTW: john stigers

Jeg har jo dhcp, altså dynamisk ip addr..! Har de der logon nogen inflydelse på det ? Og er man så på nettet lige så snart computeren tænder eller skal man logge på igen ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. februar 2003 - 19:06 #7
du skal logge på via programmerne - men du kan sætte progarmmerne til at starte op sammen med windows og aut. logge på stofanet _ hvis det er det du ønsker :)
Avatar billede soreno Praktikant
16. februar 2003 - 19:15 #8
Ang. netkort. Så er det højst sandsynligt ikke der problemet ligger (havde det være et 3c905 kunne det meget vel være derfor).

john stigers >> "Hvis det er signon.stofanet.dk - så drop det - det kan ikke holde forbindelsen ved lige."

Jeg benytter "signon.stofanet.dk" og har aldrig problemer med at "holde forbindelsen ved lige".
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. februar 2003 - 19:27 #9
soreno> ok - det er bare noget jeg har oplevet selv + hørt fra andre :)

P.s. ved ikke om det har noget at sige at man kører med statisk IP...?
Avatar billede soreno Praktikant
17. februar 2003 - 07:58 #10
Jeg kører med dynamisk. Men jeg har (næsten) altid en ICQ klient kørende i baggrunden (som sender en "Keep alive" pakke hver 2. minut) + min pop3 polles hvert 5 minut.

Med en idle tid på max (kan ikke helt huske - men det er vist i nærheden af 50-60 minutter), vil det i princippet ikke være muligt at blive logget af.

Jeg har hørt at der eksperimenteres med at logon ikke bliver nødvendig (med idle tid = 0) - men det virker tilsyneladende endnu ikke.
Avatar billede -and1- Nybegynder
06. maj 2005 - 15:49 #11
lukket
Avatar billede -and1- Nybegynder
06. maj 2005 - 15:50 #12
lukket