Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
14. februar 2003 - 22:12 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

XP --> XP unplugged og hvad så???

Samme XP version på begge maskiner. 2 netkort i den ene og et i den anden. alle netkort virker! Det ene netkort er forbundet til stofanet, mens de 2 sidste er forbundet med hinanden. Aligevel fremkommer forbindelserne som unplugged med et røt kryds over. Jeg har prøvet med både automatisk og fast IP, samt skiftet rundt på kabler for at sikre mig de virker, samt genstartet utallige gange. :-(

hvad skal jeg gøre? er der nogen der har et godt forslag??

Rune
Avatar billede lassebm Nybegynder
14. februar 2003 - 22:17 #1
hvis du som jeg forstår har forbundet de 2 computere direkte skal du bruge et krydset kabel i stedet for et normalt et...
Avatar billede brops Nybegynder
14. februar 2003 - 22:17 #2
har du krydset kabler mellem de 2 netkort eller en hub/swich osv
Avatar billede lassebm Nybegynder
14. februar 2003 - 22:17 #3
Ellers skal du tilslutte de maskiner til en hub/switch
Avatar billede brops Nybegynder
14. februar 2003 - 22:17 #4
svar:)
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
14. februar 2003 - 22:36 #5
Jeg har aldrig hørt om et krydset kabel! Normalt bruger jeg det i et større lokalt netværk (udtag i væggen). Men i har højest sandsynligt ret i at det er det der er mit problem. Havde nu håbet på en løsning her og nu, så jeg kunne overføre data via netværket. Hvad koster et sådant krydset kabel og hvad er forskellen? (med 2000 og 98 var det så vidt jeg husker ikke noget problem)
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
14. februar 2003 - 22:38 #6
Jeg vender tilbage i morgen, når jeg har fået anskaffet mig et Xet kabel... Så får vi se om i har ret!

Tak for det indtil videre...

Rune ;-)
Avatar billede brops Nybegynder
14. februar 2003 - 22:41 #7
OBS et krydset kable skal sættet mellem 2 netkort som connectes direkte, og koster mellem 20 og 200 kr alt efter længde og type
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
14. februar 2003 - 22:59 #8
:-) jeg prøver i morgen!!!
Avatar billede rune_lundsted Nybegynder
15. februar 2003 - 12:22 #9
Tak for hjælpen jeg købte et 2 meter krydset kabel for 90 kr. Mærkeligt at de skal være så ens!

Rune ;-)