Avatar billede cole Nybegynder
14. februar 2003 - 14:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

commonDialog box

Hvordan kan jeg aktivere valgmuligheden udskriv fra side til side på commonDialog hvis jeg aktivere den så er denne mulighed ikke aktiv.
Avatar billede sion Nybegynder
14. februar 2003 - 20:03 #1
Løsningen er højest sandsynligt at finde på: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cmdlg98/html/vbproflagsprint.asp , men jeg kan ikke helt greje hvordan flags'ene skal opsættes. Følgende kode åbner print-dialogen med "Markering" som markerede:
  CommonDialog1.Flags = &H10& Or &H1
  CommonDialog1.ShowPrinter
-Sion
Avatar billede martin_moth Mester
17. februar 2003 - 10:34 #2
Hvis ovenstående ikke virker, er jeg 100 på at nedenstående virker:

  CommonDialog.Min = 1
  CommonDialog.Max = 5 'Det maksimale antal sider der kan udskrives
  CommonDialog.PrinterDefault = False
  CommonDialog.CancelError = True
  CommonDialog.DialogTitle = "Udskriv"
  CommonDialog.Flags = cdlPDHidePrintToFile Or cdlPDNoSelection

  CommonDialog_Print.ShowPrinter
  If CommonDialog.Flags = 1048580 Then 'option ALL er valgt
    Start_side = 1
    Slut_side = CommonDialog.Max
  Else
    Start_side = CommonDialog.FromPage
    Slut_side = CommonDialog.ToPage
  End If

Bemærk CommonDialog.ToPage og CommonDialog.FromPage - det er de til- og frasider, brugeren har valgt i commondialogboxen :o)
Avatar billede martin_moth Mester
17. februar 2003 - 10:37 #3
Dvs. at de flags du skal sætte for at få mulighed for enten at vælge "Udskriv alle sider" eller "udskriv fra side x til side y" er følgende:

CommonDialog.Flags = cdlPDHidePrintToFile Or cdlPDNoSelection

Bemærk, at du SKAL sætte CommonDialog.Min  og CommonDialog.Max, da disse bruges til at se, om brugeren har indtastet noget "lovligt" i til/fra-siderne. Har du skrevet CommonDialog.Max = 5 er det ikke muligt at vælge et sidetal større end 5 osv.
Avatar billede cole Nybegynder
18. februar 2003 - 06:16 #4
martin_moth
Perfekt løsning