Avatar billede predze Nybegynder
14. februar 2003 - 01:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mit Geforce 4 virker ikke på mit nye bundkort.

Jeg har lige erhvervet mig dette bundkort:
AD73 Pro med VIA KT266A chipsæt.

På bundkortet er monteret en Athlon xp1800+.

Min computer kører fint indtil jeg prøver at køre cs eller andet grafik. Jeg har lånt en kammerats Geforce 2mx hvor problemet ikke var der. Har prøvet at formatere. Kører Windows Xp

Nogen der kan give løsningsforslag?
Avatar billede game_tracker Nybegynder
14. februar 2003 - 01:52 #1
nye driver??? www.geforce.com
Avatar billede galaxy Nybegynder
14. februar 2003 - 01:57 #2
hvad sker der så når den IKKE kører fint... lidt uddybning ville måske hjælpe
Avatar billede predze Nybegynder
14. februar 2003 - 01:59 #3
Den går i sort skærm... Har prøvet at installere nye drivere, virker ikke.
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. februar 2003 - 02:06 #4
GF4 er kendt for at sluge meget strøm. Hvor kraftig er din PSU? Er det en god kvalitet, eller "den der fulgte med"?

Har du installeret VIA4-in-1 drivers?

JP
Avatar billede predze Nybegynder
14. februar 2003 - 02:41 #5
Jeg har installeret VIA4IN1, og har erfaret at kortet virker fint når jeg bruger 1x agp... Jeg har købt en eller anden 300w strømforsyning, aner ikke hvilket mærke det er.
Avatar billede hold-da-lige-ferie Nybegynder
14. februar 2003 - 04:41 #6
jeg tror også at det er din strømforsyning der er for lille jeg køre med en 400w og det køre bare fint især når den virker 1x agp
Avatar billede lassebm Nybegynder
14. februar 2003 - 07:54 #7
Prøv at pille noget udnødvendigt hardware fra.... Eks. cd-rom drev brænder, muligvis en harddisk, hvis du har 2 sidende i, og se om problemet stadig fortsætter.....
Avatar billede chalde Seniormester
14. februar 2003 - 08:29 #8
300w er fint nok... jeg har et gf4ti4200 på en 300w + 2cd og 2hd.. gf4ti4600 kan køre på en 200w...
Har du opdateret bios?
Avatar billede mfla Nybegynder
14. februar 2003 - 10:58 #9
Det kan også være noget helt andet. Inde i display-kontrol-panelet, kan du se hvilken skærm du kører med. Dette kan f.eks. være Default, eller Plug And Play skærm eller lign. Jeg har være ude for, at min monitor ikke korrekt melder tilbage hvilke opdateringsfrekvenser den kan køre, og når et spil så starter op, så prøver den en alt for høj opdateringsfrekvens og dermed får jeg bare en sort skærm. Ved at angive den korrekte skærm under avancerede indstillinger for skræmen, kan det måske løses?
Avatar billede predze Nybegynder
15. februar 2003 - 14:05 #10
Har prøvet alt det I foreslår, men intet har virket. Jeg lukker nu spørgsmålet og køber et nyt bundkort.