Avatar billede baunsgaard Nybegynder
13. februar 2003 - 20:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

NAT fra indersiden af Cisco SOHO 77

Hej

Jeg har et spørgsmål omkring ADSL opkobling med SOHO 77 routeren fra Cisco.

Jævnfør http://www.eksperten.dk/spm/109175 er det ikke muligt at udnytte NATningen fra indersiden. Kan det virkeligt være rigtigt? Jeg kører pt. Cisco 677, men forventer at skifte til Cisco SOHO 77...

Fx. benytter jeg to forskellige servere til HTTP og HTTPS traffik. Min HTTPS server kører på port 4443 men bliver i routeren mappet til port 443. For eksterne brugere betyder det at de kan skrive https://mydom.dk og komme til min server på port 4443 - det vil jeg også kunne....

I dette tilfælde vil den foreslåede løsning med egen DNS server ikke vil kunne bruges, da der ikke vil ske port-translation.

Kan det være rigtigt at det ikke er muligt med en SOHO 77, men virker upåklageligt med en Cisco 677?

Jeg forventer et svar med link til enten Cisco eller andre mere eller mindre officielle sites...
Avatar billede ebe Praktikant
13. februar 2003 - 21:43 #1
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
14. februar 2003 - 00:25 #2
Øh, hvor mener du så lige at det står i den? Den har jeg naturligvis kigget i et par gange, men jeg har ikke lige fundet et svar i den...
Avatar billede ebe Praktikant
14. februar 2003 - 00:32 #3
det ved jeg heller ikke :) jeg syntes bare, at du skulle se det den.
Avatar billede baunsgaard Nybegynder
18. februar 2003 - 09:15 #4
Tekniker fra Tiscali siger at det ikke er muligt....
Avatar billede elohim Nybegynder
15. april 2004 - 17:23 #5
Hvad gør man så baunsgaard ??