Avatar billede steep30 Nybegynder
13. februar 2003 - 17:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Raid-kort

Hej.
Er der nogen der ved om man kan installere Windows gennem en Raid-kort(Q-Tec ATA/133 RAID Controller)? Den manual der er med viser kun installation gennem Windows!
Avatar billede coltman Nybegynder
13. februar 2003 - 18:18 #1
Man laver en opstartsdisc med driveren til raid-kortet. Hvis det er til Win2K/WinXP kommer installationen ud og spørger om der er flere drivere der skal læses ind, og her kan du så læse driverne ind til raid-controlleren.
Avatar billede steep30 Nybegynder
13. februar 2003 - 18:50 #2
Kender du det konkrete kort? Der kommer nemlig ingen bios frem hvor du kan sætte raid op! Man er åbenbart nødt til at gøre det inde i Windows hvis jeg har forstået det rigtig.
Avatar billede coltman Nybegynder
13. februar 2003 - 20:23 #3
Nej jeg kender ikke lige den, men hvis den ikke har en bios kan du kun sætte den op via et dertilhørende program/driver til det respektive OS.

Jeg har prøvet at finde det på nettet men det er ikke helt lykkedes, for den må hedde noget mere f.eks: Q-tec 340R... osv.
Avatar billede x-pro Nybegynder
13. februar 2003 - 20:33 #4
den hedder 330d
husk at sætte bios boot til scsi eller raid.
Avatar billede steep30 Nybegynder
14. februar 2003 - 16:23 #5
Der hedder 340R, og det er lykkedes at installere Windows gennem den.
Der kommer faktisk en Bios menu i opstarten hvor man sætter Raid op.
Det havde jeg ellers læst mig til der ikke gjorde, men nu kører det bare.
Coltman du får point for din ulejlighed.  Go weekend