Avatar billede stigrindom Nybegynder
13. februar 2003 - 10:33 Der er 1 løsning

Lydkort kan ikke spille mp3 - hvad mangler jeg

Jeg har windows 98 og et ECS K7-VTA3 motherbord med onboard lydkort RealTek ALC201A AC'97. Jeg installerede drivere fra cd-en, der fulgte med motherboardet.

Alt fungerer, bortset fra at jeg ikke kan spille mp3-filer, hverken med mplayer2 eller KaZaa.

Er det noget codec til mp3 jeg mangler - eller hvad?
Er codec en art driver eller er det programkode, der kan afspille en eller anden type input-fil?
Avatar billede jefa Nybegynder
13. februar 2003 - 10:36 #1
WinAmp er et godt program til afspilning af MP3 og Audio-cd.
http://www.winamp.com/