Avatar billede anna Nybegynder
02. november 2000 - 23:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Delphi Program der Skriver et Word Doc.

Jeg mangler et Delphi Program der kan oprettet et Word doc.

Jeg skal kunne styre valg af fonte, og defalt doc.

Hilsen
@nna
Avatar billede hatecaps Nybegynder
03. november 2000 - 08:31 #1
hvis du har delphi enterprise kan du bruge word-server komponentet, se i on-line hjælpen mere om hvordan man gør. Ellers er der mange third-party komponenter som give dig \"let\" adgang til word.
Avatar billede anna Nybegynder
03. november 2000 - 08:37 #2
>Hatecaps

Har du noget kode eks.

Hilsen
@nna
Avatar billede canker Nybegynder
03. november 2000 - 09:30 #3
Hvis du går op i system kan du vælge et OLE-objekt, og definere word-dokument som mål.
Avatar billede anna Nybegynder
03. november 2000 - 09:42 #4
Jeg mangler kode eks.

Hilsen
@nna
Avatar billede canker Nybegynder
03. november 2000 - 09:50 #5
Gå op under system i delphi, tryk på ole-komponenten, tryk på formen, dobbeltklik på ole-komponenten - derfra behøver du ingen kode men kan bare definere objektet som word-dokument.
det er ikke svært!!
Avatar billede delphi Nybegynder
03. november 2000 - 10:36 #6
På Borlands site på adressen
  http://community.borland.com/article/0,1410,10126,00.html
er der en ret fed artikel om hvorledes man styrer Excel/word fra Delphi (via automation).

Det var iøvrigt også omtalt her på Ekseperten i spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/18489

Delphi