Avatar billede postndk Nybegynder
12. februar 2003 - 20:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

gendan xp master boot record

jeg har haft installeret redhat på en partition på min workstation der kørte lilo som bootmanager. jeg vil slette RH og gendanne min mbr, så jeg ikke har nogen bootmanager, men hvordan kan jeg gøre det uden min win xp cd (er smadret) kan det somehow klares uden cd'en ????....
Avatar billede danielks Nybegynder
12. februar 2003 - 20:20 #1
Ikke umildbart, men du kan få brændt Cden ved en ven... Dette er jo ikke ulovligt, da du ikke betaler for selve cden, men licensen...

Håber mit svar er brugeligt...
Avatar billede danielks Nybegynder
12. februar 2003 - 20:20 #2
Svar :o)
Avatar billede postndk Nybegynder
12. februar 2003 - 20:22 #3
okay, jeg er lidt heldig for jeg har kopieret alt hvad der lå på cd'en over på min disk.
Så et andet problem er at jeg skal have det brændt ned på cd som boot disk, hvordan gøres det ?? ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2003 - 22:02 #4
Hvorfor bruger du ikke bare bootdisketter?

Home: http://www.bootdisk.info/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=92
Pro: http://www.bootdisk.info/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=90

Gør dette: Boot på winXP cd-rom - vælg repair - manual repair - log på din winnt installation (typisk 1) - skriv dit admin-password - skriv så "bootcfg /rebuild" el. fixboot
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2003 - 22:02 #5
og det var så svaret på dit spørgsmål ;)
Avatar billede postndk Nybegynder
12. februar 2003 - 22:34 #6
har ingen floppy disks!.

hvordan laver jeg en bootable cd'r ?
Avatar billede halifax Nybegynder
13. februar 2003 - 01:12 #7
Kan du mon gå i Consol mode og stå sådan
C:\WINNT>
Brug så kommandoen 'Fixmbr' og derefter 'Fixboot'.
Avatar billede postndk Nybegynder
13. februar 2003 - 15:11 #8
nej
Avatar billede postndk Nybegynder
14. februar 2003 - 23:26 #9
svaret er :
->start->run->g:\i386\winnt32.exe/cdmcons

Så er recovery console installeret.

så er det bare om at reboote og trykke f8, vælge rec.cons. og fixmbr + fixboot så er mbr reddet....
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2003 - 13:16 #10
Du fik halvdelen af løsningen og så tager du alligevel ALLE point selv?

anyway, jeg er ligeglad men det er der andre der ikke er.