Avatar billede ild Nybegynder
12. februar 2003 - 20:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

lille disk til stor

Jeg har en gammel 500mb!! disk som jeg skal have klonet over på en 40 gb. så vidt jeg husker bliver en kloning magen til sefølelig.. men hvad sker der med de resterende 35,5 gb? kan de bruges?
Avatar billede danielks Nybegynder
12. februar 2003 - 20:17 #1
Ja det kan de.... du laver blot en ghost, med f.eks Norton Ghost...
Den resterende plads forbliver intakt...
Avatar billede ild Nybegynder
12. februar 2003 - 20:21 #2
jep, men kan alle 40 gb bruges som en stor disk
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. februar 2003 - 21:32 #3
Ja det kan du sagtens. Når du har installeret dit ghost vil det jo kun fylde 500mb. Resten af pladsen kan du så bruge til de diverse programmer mm.
Avatar billede ild Nybegynder
13. februar 2003 - 08:47 #4
okay, gælder det også hvis det er en bootdisk med med win98.
Avatar billede ild Nybegynder
13. februar 2003 - 09:36 #5
Det jeg mener er: Jeg har en disk fra en gammel computer med win98 på.
Den gamle computer skal have en ny større disk. Den disk skal være en kopi af den gamle, så jeg kan boote fra den og samtidig få mere plads.
jeg mener at kunnw huske at hvis jeg bruger en ghost fra fx. en 1 gb disk og vil bruge den på en maskine med 2 gb disk, så får jeg kun 1gb plads.. hvis I forstår...:-)) hvordan undgåes dette? eller er ghost programmet blevet bedre? det er ca 2 år siden jeg arbejdede med ghost sidst..
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. februar 2003 - 14:01 #6
Når du har et ghost kan du altid komme dette ghost på en partition som er størrer end ghostet bare det ikke er mindre. Du behøver ikke at være bange. Du kunne jo også bare gå ud og oprettet en partition på 2-5 gb og 1 til 2 andre partitioner på resten af disken inden du begynder at ghoste
Avatar billede ild Nybegynder
13. februar 2003 - 14:03 #7
tak for rådene....fluks her er 15 point
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. februar 2003 - 14:10 #8
takker for point :-)