Avatar billede jjense21 Nybegynder
12. februar 2003 - 18:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål ang. Ghost

Her er hvad jeg godt kunne tænke mig.

En bruger skal have byttet sin PC ud med en nyere model. Han har en masse specielle programmer installeret på den gamle PC, og de må ikke gå tabt. Jeg tager et ghost-image af disken på den gamle maskine, og læser dette image ind på den nye PC. Den starter op, og alt fungerer som det skal.

Er det muligt ?

Når jeg hidtil har forsøgt, virker det kun hvis maskinen hvorpå imaget er lavet, er nøjagtig den samme model, som den maskine hvor imaget indlæses. Er de ikke det, så starter den nye maskine op med en blå skærm (inaccesible bootdevice).
Selv om det er nøjagtig den samme type disk, der sidder i de to maskiner, så virker det ikke, medmindre de to maskiners indmad er identisk.

Findes der en metode , hvorpå jeg kan opnå det jeg ønsker ?

Mvh. Jesper
Avatar billede dreamspawn Nybegynder
12. februar 2003 - 18:06 #1
Hvoffor sætter du ikke bare den gamle hardisk over i den nye maskine ?
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
12. februar 2003 - 18:10 #2
Menu Local > Disc > From Image “vælge”.  Der efter finder vi den imgae mappe som vi har bacpup af. Derefter trykker vi på OPEN knappen.

Derefeter soørger sleve progaremmer efter serial numberen til GHOST. Den skal vi trykke… ind…
Også skulle den være færdig
Avatar billede thomasd Nybegynder
12. februar 2003 - 18:19 #3
Hvilket styresystem ligger på PC'en?
Avatar billede jjense21 Nybegynder
12. februar 2003 - 19:05 #4
Svarer lige jer alle 3
Dreamspawn: Det virker heller ikke. Den nye maskine vil ikke boote op med den gamle disk.

hacicampaz: Mit problem er ikke at anvende ghost. Det kan jeg godt finde ud af. Problemet er som sagt, hvis de to maskiner ikke er fuldstændig ens hardwaremæssigt.

thomasd: Har brug for at gøre det med flere forskellige maskiner. OS er enten Win NT 4.0 eller Win2000.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2003 - 19:11 #5
Så skal du benytte sysprep fra Microsoft. Den nye version understøtter forskellig hardware.
Først kører man sysprep - slukker maskinen - gemmer et image af computeren - dette nyoprettede image fungerer så på maskiner med forskellig hardware.
Desværre sletter sysprep din brugeropsætning.
Du kan læse mere og downloade sysprep her:  http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/tools/sysprep/default.asp
Avatar billede thomasd Nybegynder
12. februar 2003 - 20:25 #6
Det var lige det jeg ville frem til schulze.
Du kom mig i forkøbet.
Avatar billede jjense21 Nybegynder
12. februar 2003 - 21:21 #7
ok, men sysprep virker så vidt jeg kan se kun til Win2000 og ikke under win NT. Ærgeligt, da mit problem ofte er at en lidt ældre maskine (de kører oftest NT) skal skiftes ud med en ny model. Nå, men det er da bedre end ingenting. Tak for tippet.
Avatar billede jjense21 Nybegynder
12. februar 2003 - 21:49 #8
nu er jeg ligepludselig kommet i tvivl. På ovenstående link ser det ud til at sysprep 1.01 kun virker under win2000.
Lidt søgning på sysprep viste dog at den tilsyneladende også fungerer på NT 4. Jeg er lidt forvirret. Nogen der har erfaringer med sysprep under NT 4?