Avatar billede bibelskolen Nybegynder
12. februar 2003 - 17:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

adresse på e-mail

jeg har modtaget et par e-mails fra det store udland, der er selvfølgelig en afsender e-mail adresse på dem, men der ud over kan jeg ikke se hvor de kommer fra eller hvem det er der har sendt dem. de to jeg er mest intereseret i at finde ud af hvem der står bag er begge *.com
adresser
jeg håber meget at der er en af jer skrappe piger eller drenge, som kan hjælpe mig
hans
Avatar billede postndk Nybegynder
12. februar 2003 - 17:17 #1
Her kan du slå .com domæner op.
http://www.networksolutions.com/cgi-bin/whois/whois

er det hvad du er int. i ?
Avatar billede komputerdk Mester
12. februar 2003 - 17:22 #2
du kan tage egenskaber på mailsne i outlook express, der kan du se hvilke mailservere der er blevet brugt, og du kan så bruge linket som postndk har skrevet til at finde dem....
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
12. februar 2003 - 17:35 #3
Åben beskeden - højreklik på afsenderen - vælg egenskaber - Voilá
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. februar 2003 - 18:35 #4
Du kan sagtens komme ud for at afsenderadressen intet siger dig, Det er ikke ret svært at afsende en mail der har bill@clinton.com eller bill.gates@microsoft.com som afsender adresse. Hvis du vil være sikker skal du ind i selve datapakkernes datagrammer og aflæse source IP adressen, den er lidt svære at snyde med, selvom det også kan lade sig gøre
Avatar billede novice-so-far Nybegynder
12. februar 2003 - 18:38 #5
>>bufferzone
allright... men normalt skulle det ikke være noget problem:-)