Avatar billede netsjov Nybegynder
02. november 2000 - 21:56 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Format partions tabel

Jeg har fået lavet noget lort inde i fdisk
Kan jeg formatere min partions tabel så jeg kan starte forfra.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
02. november 2000 - 22:03 #1
øhh, du fdisk\'er bare på ny
Avatar billede gozar Nybegynder
02. november 2000 - 22:03 #2
Du, starter bare fdisk igen, og ændre hvad der skal ændres. Genstarter og så formatere drevene.

Alt data bliver slættet, hvis du laver fdisk på et drev/harddisk med eksisterne data.
Avatar billede netsjov Nybegynder
02. november 2000 - 22:08 #3
Ja, ja, men så let er det ikke. Jeg vil slette et udvidet drev, men det kan man ikke når da er et logisk drev. Så jeg prøver at slette der logiske drev. Men så påstår den at der ikke findes noget, selvom den lige før havde sagt at der var et på det udvidet drev.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
02. november 2000 - 22:16 #4
Åhh nej, hvor lyder det bekendt...(NT er god til den slags)
nogle ting der gennem tiderne har virket for mig:
fdisk /mbr (spørg mig ikke hvorfor det virker)
eller andre partitionerings værktøjer, eks. dem fra Linux distributioner (linux fdisk, DiskDruid mv.) eller Partition Magic
Avatar billede gozar Nybegynder
02. november 2000 - 22:22 #5
Jeg pleger, ag gå ind og slætte non dos disk.

Det virker for mig!!
Men pas på. Har oplevet at scandisk har lavet rod i det.. og og så stødte på dette problem.

Så kan jeg kun sige, at tigerdyr\'s fortsat svar er også ville være min løsning.
Avatar billede breum Nybegynder
02. november 2000 - 22:27 #6
Jeg har haft samme problem, kunne løse det med en linus-boot disk og fdisk fra den, det var ikke let, men bagefter kunne jeg da installere windows. Så jeg støtter ohsø tigerdyrs forslag
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
02. november 2000 - 22:30 #7
Det er egentligt skræmmende så mange der har oplevet det problem...

>> netsjov, gozar & breum, hvilket OS fik det til at fu*** op hos jer ??, jeg har kun oplevet det med NT4.0
Avatar billede gozar Nybegynder
02. november 2000 - 22:38 #8
Linux, da jeg bestemte at jeg ikke kunde lide det. Men det røg da ind hå harddisken igen, nu kan jeg ikke lade være med at bruge det!
Avatar billede driis Nybegynder
02. november 2000 - 22:58 #9
tigerdyr>> Jeg har oplevet det samme, da jeg prøvede at fjerne BeOS partitionen på mit system. I sådanne stunder er man glad for Partition Magic 5.01 ;-)
Avatar billede netsjov Nybegynder
02. november 2000 - 23:15 #10
Linux har lavet rod i det for mig.
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2000 - 23:21 #11
Jeg har ellers set hvordan PM kan lave ged i partitionerne, så fdisk ikke kan vise dem korrekt, men det virkede godt nok.
Avatar billede netsjov Nybegynder
02. november 2000 - 23:25 #12
jeg kikker på det i morgen!!!
Avatar billede gozar Nybegynder
02. november 2000 - 23:30 #13
Hvis Linux installetionen, unerstytter boot af cd så er det forholdsvis nemt at smække den i cd-rom drevet og genstarte computeren og så fjerne den med de medfølgende partitions programmer. Tag cd-en ud og genstart computeren!
Avatar billede apollo69 Nybegynder
02. november 2000 - 23:42 #14
tigerdyr>> Done that... med Win98.
Jeg ved faktisk ikke hvordan jeg fik rettet op på det, prøvede i 5 timer, oprette, slette, oprette, slette, formatere, slette osv. Puha jeg svedte. Jeg oplevede det som er blevet nævnt i et tidligere spøgsmål, som jeg ikke lige kan finde, at flere partitioner overlapper hinanden, man kan ikke slette, man kan ikke oprette, og så kan man måske alligevel, og man bander, sveder, råber, slår til alt, og pludselig virker det uden at man ved hvorfor. Så holder man fingerne væk.

Win98 kan også.

apollo69
Avatar billede limemedia Nybegynder
02. november 2000 - 23:52 #15
Når det går ged i det er Ranish Partition Manager det bedste tool... Havde engang en HD med aprtitionstabeller ovenpå hinanden som ingen af de gængse tools eller FDISK ville røre... MerkantilData rådede mig til at kaste lortet ud af vinduet...

\"Ranish to the rescue\" og disken lever i bedste velgående.
Avatar billede debug Nybegynder
03. november 2000 - 10:11 #16
Ja, ja, \"formatér\" du bare din partitionstabel, og nu du er igang så tag lige og formatér al RAM.
Avatar billede netsjov Nybegynder
05. november 2000 - 22:18 #17
Enlig fik jeg set til at virke, det var tigerdyr´s ide med linux der hjalp.
Avatar billede netsjov Nybegynder
05. november 2000 - 22:22 #18
Undskyld stavefejlene:
Endelig fik jeg det til at virke, det var
tigerdyr´s ide med linux der hjalp.