Avatar billede bmw_specialisten Nybegynder
12. februar 2003 - 09:43 Der er 51 kommentarer og
1 løsning

Nyt logo til BMW Specialsiten - 250,- til det rigtige logo

Hej grafiske hajer.

For det rigtige logo er der kr. 250,- at tjene!

Vi skal have et nyt navn, vi har også fundet et alternativt navn  "SCHMIEDMANN" eller "CM SCHMEIDMANN" efterfulgt af ordene "din BMW specialist".

Grunden til at vi har valgt et tysk klingende navn, er at vi sælger BMW reservedele og udstyr til mange forskellige lande, og alle steder forbinder de tyske varer med kvalitet. Når vi skal have et logo er det vigtigt for os, at det er praktisk dvs. at det ikke bliver voldsomt dyrt at få produceret  brevparpir / faktura-papir osv. pga. mange forskellige farver. Desuden er det vigtigt for os at udståle noget eksklusivt / kvalitet, enkelt smukt og stilrent.

Hvis valget står imellem "CM SCHMIEDMANN" og  "SCHMIEDMANN", så er det udelukkende af den grund, at det måske er lettere at lave et smukt, og lettere genkendeligt logo, ved hjælp af de 2 ekstra bogstaver.

Vi kunne desuden også godt tænke os, at få flettet noget rødt (postkasse rødt) med ind i logoet (evt. det nederste "din BMW specialist"), da alting i firmaet er rødt, og da vi længe har benyttet rødt i vores logo, vi mener også at det udstråler lidt "sportslighed", inden for bilbranchen i hvertfald.

Her nedenunder er der 2 link til et par logo'er som kan bruges om inspiration:

http://www.bmwspecialisten.dk/temp/ac-logo.gif

http://www.bmwspecialisten.dk/temp/logo.gif

vores egen side:

http://www.bmwspecialisten.dk
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. februar 2003 - 09:50 #1
Jeg kan se at du er blevet anmeldt på forkert grundlag, så jeg vil lige kommentere.

Det ER tilladt at udlove penge som præmie - Så længe der ikke indgår point i spørgsmålet. jvr reglerne www.eksperten.dk/regler.phtml 2.6 og 2.7

/Nikolaj /co-admin
Avatar billede bmw_specialisten Nybegynder
12. februar 2003 - 09:53 #2
Takker, jeg havde siddet og læst reglerne i gennem lige netop for det samme. Og jeg kom frem til det samme at enten er det penge eller oxo er det point.
Det er bare ærgerligt at folk der har så travlt med at anmelde folk ikke tager sig tid til at læse reglerne her!!

Tak for din hjælpe, Nikolaj
Avatar billede Kengun Praktikant
12. februar 2003 - 09:58 #3
Har du nogen "deadline" (frist)? Det er muligt jeg vil forsøge at lave noget. Men har litt for lille fritid til overs....
Avatar billede bmw_specialisten Nybegynder
12. februar 2003 - 10:09 #4
Det haster godt nok lidt meget, men nogen rigtigt deadline er der ikke. Hvornår kan du evt. have tid til at kigge på det ??
Avatar billede mir5 Nybegynder
12. februar 2003 - 10:31 #5
Hej
Jeg vil da gerne forsøge - jeg går igang med det samme.
Avatar billede Kengun Praktikant
12. februar 2003 - 10:56 #6
har du en emailadresse vi kan sende til?
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
12. februar 2003 - 11:00 #7
Husk at det skal være vector-grafik!
Avatar billede Kengun Praktikant
12. februar 2003 - 11:01 #8
selvfølgeligt!
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
12. februar 2003 - 11:03 #9
;)
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
12. februar 2003 - 11:10 #10
http://www.e-besked.dk/eksperten/SCHMIEDMANN.jpg

Noget i en retning, eller er det "for simpelt"? :)
Avatar billede Kengun Praktikant
12. februar 2003 - 11:25 #11
bmw_specialisten> Har du en emailadresse? (eller klik på mit nick og smid mig en mail)
Avatar billede bmw_specialisten Nybegynder
12. februar 2003 - 11:34 #12
Ups, sorry :-)

I kan maile på web@bmwspecialisten.dk eller i kan ringe på 65941545
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
12. februar 2003 - 11:35 #13
Har du kommentarer til mit?
Nå, så du sidder i Korup-afdelingen? *he*
Avatar billede bmw_specialisten Nybegynder
12. februar 2003 - 11:36 #14
kengun >> Det er lige lovligt simpelt.

En ting til, det skal være muligt at resize det, dog kun mindre, hvis det er muligt ellers sig til, så må jeg finde en bestemt størrelse
Avatar billede bmw_specialisten Nybegynder
12. februar 2003 - 11:37 #15
Nåe, helt ukendt er vi da ikke så :-D
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
12. februar 2003 - 11:38 #16
Heh... Nej! Bor selv i Snestrup (måske derfor?!) ;)
Avatar billede bmw_specialisten Nybegynder
12. februar 2003 - 11:38 #17
Prøver igen, det var ikke til kengun men til mosegris.dk.
"kengun >> Det er lige lovligt simpelt."
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
12. februar 2003 - 11:38 #18
Kan du lide mit? Jeg har Illustrator-filen, hvis du ønsker det?!
Avatar billede mir5 Nybegynder
12. februar 2003 - 11:43 #19
Et hurtigt forsøg - og meget enkelt logo...

http://www.mm-dev.dk/test/test/1.GIF

http://www.mm-dev.dk/test/test/2.GIF

MVH.

MIR!

PS: Kan selvfølgelig peppes' op :)
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
12. februar 2003 - 11:54 #20
http://www.e-besked.dk/eksperten/sch.jpg - Hvad siger du til dette?! :)
Avatar billede bmw_specialisten Nybegynder
12. februar 2003 - 11:58 #21
Nej, din bmw specialist står ikke med en særlig tydelig skrift.
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
12. februar 2003 - 12:02 #22
Prøv at opdatere igen...
Det er meget grynet, men som sagt får du vector-filen!
Avatar billede mir5 Nybegynder
12. februar 2003 - 12:06 #23
Hvad siger du til mit?
Avatar billede dyve Nybegynder
12. februar 2003 - 12:57 #24
Jeg har også et....

http://www.dybdahldesign.dk/logo2.gif

Måske skal teksten være hvid, men du kan jo se ideen......
MVH. Dyve
Avatar billede dyve Nybegynder
12. februar 2003 - 13:16 #25
UPS....glemte det her  =)

http://www.dybdahldesign.dk/logo3.gif
Avatar billede Kengun Praktikant
12. februar 2003 - 13:21 #26
Avatar billede locturian Nybegynder
12. februar 2003 - 13:41 #27
Jeg vil også være med ;)

www.locturian.dk/bmw.gif

/Loc out
Avatar billede bmw_specialisten Nybegynder
12. februar 2003 - 13:54 #28
Nu er i sgu ved at være på rette vej!! :-)
Skal lige have overvejet forslagene og vendt dem med chefen.
Vender tilbage senere i dag
Avatar billede flashers Nybegynder
12. februar 2003 - 22:14 #29
Håber ikke det er for sent

http://www.animatethis.dk/bmw.jpg
Avatar billede syvon Nybegynder
12. februar 2003 - 23:52 #30
ville også lige prøve

http://www.povlsen.org/exp/bmw.gif
Avatar billede simon_la Nybegynder
12. februar 2003 - 23:55 #31
Avatar billede flashers Nybegynder
13. februar 2003 - 01:24 #32
Avatar billede cdc Novice
13. februar 2003 - 14:42 #33
Avatar billede locturian Nybegynder
13. februar 2003 - 14:46 #34
He, nå du ville også lige være med cdc ? ;)
Avatar billede cdc Novice
13. februar 2003 - 14:50 #35
:o)
Avatar billede enzilla Nybegynder
13. februar 2003 - 22:04 #36
her er et bud til konkurrencen ;)
http://www.enzos.dol.dk/schmiedmann.jpg
enzilla
Avatar billede dyve Nybegynder
14. februar 2003 - 12:27 #37
Nogen der ved om denne trpd er afsluttet????
Avatar billede bmw_specialisten Nybegynder
14. februar 2003 - 12:31 #38
Det er den ikke endnu, så du er velkommen til at komme med forslag.
Jeg regnede med at have et svar i går, men der kom flere forslag end jeg havde regnet med så der går lige et par dage ekstra inden vi har fundet det som vi evt. vil bruge.
Avatar billede galan Nybegynder
14. februar 2003 - 20:00 #39
Ville også lige forsøge mig...

http://www.Dracos.dk/SCHMIEDMANN.gif
Avatar billede bmw_specialisten Nybegynder
17. februar 2003 - 10:54 #40
mir5 >> Kan du ikke prøve at gøre "S" lidt mere logo-agtigt, f.eks med ved at køre "s" spidser lidt længere. Kan du ikke prøve med skriften på skrå og lave "s" rød ??
Avatar billede galan Nybegynder
17. februar 2003 - 16:04 #41
Hvordan står det til med udvælgelsen af et logo? Det ville være rart at få lidt feedback, så vi ved om det er noget vi skal arbejde videre med og komme med flere forslag, eller om vi har ramt helt ved siden af... §:op

//galan
Avatar billede bmw_specialisten Nybegynder
17. februar 2003 - 16:09 #42
Hmm, det syntes jeg sådan set oxo at jeg har gjort.
Lige nu venter jeg på mir5, men der er jo ingen der forbyder dig at lave det som han skal.
Avatar billede cdc Novice
17. februar 2003 - 16:23 #43
Vil det sige at du har valgt mir5, for så vil jeg slette mit fra serveren
Avatar billede locturian Nybegynder
17. februar 2003 - 16:26 #44
Det vil jo være svært for os at lave, præcis hvad han har lavet jo, uden at der ville komme uenigheder herinde om det.

Men vi vil gerne have en beslutning ?
Avatar billede galan Nybegynder
17. februar 2003 - 16:56 #45
Avatar billede mir5 Nybegynder
17. februar 2003 - 22:11 #46
Hej
Her er mine rettelser/tilføjelser...
Men det er svært at følge dine ønsker, ude at man blive "copycat" af sit logo..!
Mit ligner galan's meget, men det er jo også mit logo, han har taget udgangspunkt i...

http://www.mm-dev.dk/test/test/3.GIF

MVH
Mikael
Avatar billede enzilla Nybegynder
17. februar 2003 - 23:41 #47
mir5>> ikke helt magen til, ved dit står der DIN BMW SPECIALIST..jeg er spændt på den vidre udvikling af denne konkurrence...den er sku sjov nok ;)

enzilla
Avatar billede galan Nybegynder
18. februar 2003 - 06:19 #48
Ja hovsa, der var vist en stavefejl :) (retter den lidt senere)

//galan
Avatar billede galan Nybegynder
18. februar 2003 - 08:01 #49
Avatar billede enzilla Nybegynder
20. februar 2003 - 14:10 #50
hvad bliver det her til????

enzilla
Avatar billede bmw_specialisten Nybegynder
20. februar 2003 - 14:14 #51
Tag det nu med ro! Jeg har altså andet at lave end at sidde og holde øje med eksperten.

Men vi har valgt logo fra mir5. Jeg takker alle jer andre for jeres forslag og der har virkelig været nogen gode i blandt.
Avatar billede enzilla Nybegynder
20. februar 2003 - 15:30 #52
oki, selv tak ;)
enzilla