Avatar billede csp-hehe Nybegynder
02. november 2000 - 19:45 Der er 6 kommentarer

Lære

Jeg vil vildt gerne lære at programer java hvis der er en som kan lære mig det vil jeg bliver vildt glad

Tak
Avatar billede stigc Nybegynder
02. november 2000 - 20:13 #1
skal vi sige 250 kroner/timen?
Avatar billede jannick Nybegynder
02. november 2000 - 20:16 #2
Fint nok. Jeg tvivler på at der er nogen her der kan lære dig java, men vi kan da hjælpe dig med at finde noget læsestof om det.
  Det første du skal gøre er at downloade jdk fra fx www.java.sun.com
Dernæst vil jeg anbefale at du downloader bogen Thinking in Java. Den kan findes på http://www.bruceeckel.com/TIJ2/index.html
Avatar billede davsclaus Nybegynder
02. november 2000 - 20:24 #3
Du kan også overveje at tage et email kursus på
www.netkursus.dk

Det gjorde jeg. Nok mere fordi at jeg ønskede at have papir på at jeg kan noget java, da jeg blev udd. var java knap opfundet.

Det tvinger dig til at få lavet noget som du skal aflevere hver uge, og derved få noget fra hånden. Du kan dog sige at det samme kan du få ved at købe en bog. Ja nok i starten, men om 1 mdr. få du så stadig lavet noget. Men her skal du da aflevere noget til læreren. Du kan så gå til eksamen - skriftelig på skolen.

Jeg tog et datanom udd. Java programmering II

Så har jeg da i det mindste papir på java, og det var det der fik mig startet på java, da jeg ellers har kodet meget i Delphi.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
02. november 2000 - 21:13 #4
Jeg har en tyk bog liggende, som du godt må købe. Den hedder Java Software Solutions, og er på 780 sider. Den bliver brugt på datalogistudiet...
Skriv til mig: vandhunden@gmx.net
Avatar billede vandhunden Nybegynder
05. november 2000 - 00:03 #5
Du kan jo også kigge på www.w3schools.com, det er et rigtig godt sted at starte...
Avatar billede jannick Nybegynder
05. november 2000 - 00:26 #6
>csp-hehe

Til hvilket formål er det du vil lære java? Hvis det i første omgang er for at snuse lidt til sproget, vil jeg anbefale at du smutter en tur rundt på nettet. Jeg fandt flere bøger med en enkelt søgning på altavista.