Avatar billede Nicolai Nybegynder
02. november 2000 - 19:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Outlook express SMTP problemer (Sende post)

Jeg har min PC\'er koblet op imod en NT Server med Exchange og Microsoft Proxy Server 2.0 installeret. Mit problem er følgende: Når jeg i outlook vælger at gå gennem proxyserveren (min egen) kan jeg kun hente post. Hvis jeg forsøger at sende skriver den : \'550 relaying mail to dsr.kvl.dk is not allowed\', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 550, Fejlnummer: 0x800CCC79\".

Hvis jeg beder Outlook om via modem at sende samme dokument er der ingen problemer. Er det en port der skal åbnes eller hvad??
Avatar billede nikolajb Nybegynder
02. november 2000 - 20:01 #1
Jeg kender ikke så meget til MSProxy, men når du kan modtage post bør du vel i princippet også kunne sende. Prøv evt. at telnette til smtp-serveren (kør telnet dsr.kvl.dk 25).

Men som udgangspunkt vil smtp serveren normalt tjekke to ting: din e-mail adresse og dit ip-nr (spam-sikring). Hvis din server har en IP-range, som din smtp-server ikke accepterer, kan den finde på at nægte at du logger på den. Jeg har lige været fræk nok til at forsøge at logge på serveren, og jeg kommer ikke på. Jeg formoder, adminen har nogle regler for, hvem han slipper igennem (forståeligt nok). Du kobler måske op via dial-in over modem?

Nå, men det korte af det lange er: Hvis du på serveren kobler op gennem en alm. udbyder, bør du benytte dennes smtp-server, f.eks. smtp.mail.dk for tele dk og smtp.worldonline.dk for worldonline.

Avatar billede burad Nybegynder
03. november 2000 - 09:16 #2
På mange SMTP servere er det ikke tilladt at sende mail eller adde servere medmindre man har en internet konto hos det pågælende firma og er koplet op med den konto.
Avatar billede hanno Nybegynder
03. november 2000 - 17:10 #3
Hvordan er outlook sat op via Proxy Serveren ?
Hvilken Services køre du med under Outlook (Kontrol Panel + Post) ?
Hvilke opsætning har din IMS i Exchange (Routning) ?
Hvilken Service Pack køre Exchange 5.5 med ?
Hvilken forbindelse har du til Internettet ? (DSL, Router, Modem) Fra Serveren ?

\\\\Hanno
Avatar billede Nicolai Nybegynder
03. december 2000 - 16:54 #4
Jeg har løst problemet. Jeg er connected gennem World Online men bruger Tele DK som postserver. Ved at rette SMTP serveren fra smtp.mail.dk til smtp.worldonline.dk løste jeg problemet... tak for hjælpen..
Avatar billede nikolajb Nybegynder
03. december 2000 - 17:24 #5
Det vil altså sige, at det var mit forslag der løste dit problem? Hvordan f*** kan du sige tak for hjælpen, men afvise det svar der løste dit problem?

Som sådan betyder pointsene ikke så meget for mig, men det her forum afhænger ligesom af, at folk er reelle.
Avatar billede nikolajb Nybegynder
03. december 2000 - 17:25 #6
... burad\'s svar er iøvrigt også dækkende, kan jeg se på det hele. Og så er det væsentligt mere præcist end mit :-)
Avatar billede Nicolai Nybegynder
03. december 2000 - 17:41 #7
Jeg mener ikke at du har ret i at Burad\'s svar er dækkende. Derimod er dit svar dækkende, og derfor skal du have alle 100 point. Jeg opretter et nyt spørgsmål som du kan svare på, og så overfører jeg 100 point til dig (NikoljB).

\\\\Nicolai Lund