Avatar billede -anders Nybegynder
11. februar 2003 - 17:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

2 netkort, men windows forbinder til internettet via det forkerte

Hejsa.

Jeg har en internet forbindelse hos arrownet.
jeg har købt mig til en fast public ip adresse for at komme uden om deres NAT firewall som man normalt sidder bag ved for at kunne hoste webserv mm. dette bliver registreret på netværkskortets mac adresse.
nu ar jeg imidlertid sat endnu et netværkskort i, for at jeg kan netværke med min lillebror, som vi ellers ikke kan da han har sin fine 10.0.x.x, og jeg har min 62.61.x.x .
men windows har besluttet sig for at ville gå på nettet fra det nye kort jeg har sat i, istedet for det kort det rent faktisk skal bruge, så nu sidder jeg på en intern ip og kan ikke en skid, medmindre at jeg disabler netforbindelsen til det nye kort.

spørgsmålet lyder:
hvordan får jeg windows til at gå på internettet fra det rigtigt kort?
(jeg kører med windows xp pro)

update:
Jeg har netop nu set at jeg åbenbart har forbindelse på begge kortene, men det er det nye kort som står som primært, og derfor er min hostmask/ip udad til den som jeg har fået der.
det er fint nok at det virker, men jeg ser jo helst at folk  udefra ser den rigtige ip, dvs. den statiske.
Avatar billede olly Nybegynder
11. februar 2003 - 17:59 #1
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Komunikation -> Guiden Netværksinstallation

Denne kører du og sætter tingene op som de skal være... Så er den hjemme...
Avatar billede galaxy Nybegynder
12. februar 2003 - 03:37 #2
Du tager egenskaberne for det kort, som du vil have på internet (Højre-klik 'Netværkssteder' vælg 'Egenskaber' derefter Højreklik den rigtige forbindelse og vælg egenskaber.

Dobbelt-klik 'Internetprotokol (TCP/IP)', vælg 'Brug følgende IP-adresse' og 'Brug følgende DNS-Serveradresser' og indtast de rigtige værdier.

Hvis du ikke ved hvordan du finder de rigtige værdier og du ikke har fået disse oplysninger fra Arrownet, gør du følgende for at finde dem:

1. Fjern (eller de-aktivér) det uønskede netkort og få din forbindelse til, at køre som det er meningen at den skal.

2. Højre-klik 'Netværkssteder' vælg 'Egenskaber' derefter DOBBELT-klik din internetforbindelse. Tryk 'Understøttelse' og derefter detaljer. Dér står alle de værdier du skal bruge.

Med dén forklaring burde du være godt på vej ;-)