Avatar billede julieh Nybegynder
11. februar 2003 - 13:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

To LAN Connections på samme netkort

Er det muligt i w2k at lave to LAN Connections på det samme netkort ?

Problemet er at på min arbejdsplads får jeg tildelt en IP, og når jeg er derhjemme, bruger jeg en VPN forbindelse hvor jeg bruger en statisk IP, det er så lidt irriterende at jeg skal indtaste 3 IP adresser på ny hver gang jeg kommer hjem og skal sætte min PC til.

Jeg tænkte på om der evt. skulle være noget software som kan løse problemet, hvis w2k ikke kan "klare det"
Avatar billede kenp Novice
11. februar 2003 - 13:10 #1
du kan under win2k faktisk godt køre med flere IP adresser samtidig på dit netkort gå ind under egen skaber for TDCP/ip og tryk avanceres, så kan du indsætte flere IP adresser, (men så kan du nok ikke have dhcp samtidig)

Ellers kan du bruge netsh som er et program som ligger på din maskine du kan bruge til at skifte imellem dem.
Avatar billede kenp Novice
11. februar 2003 - 13:12 #2
Her er en lille vejledning om hvordan du kan bruge netsh
Jeg bruger en lille smart util som ligger i win2000 der hedder netsh.

prøv følgende:
gem dine nuværende indstillinger
ved at gå i en dosprompt og skriv følgende...

netsh -c interface dump >tcpip-dhcp.txt

ændre nu tcp/ip opsættet til det statikiske..
og skriv.

netsh -c interface dump >tcpip-static.txt

for at loade et sæt netværksindstilling skriv

netsh -f netværksopsæt.txt

Navnene er kun eksempler
Avatar billede julieh Nybegynder
11. februar 2003 - 13:39 #3
jamen det er da bare helt perfekt !!! så mangler jeg bare lige at lave to bat fil, som loade den ene og en der loader den anden, ved du tilfældigvis hvad der lige skal stå i den fil ?
Avatar billede kenp Novice
11. februar 2003 - 13:45 #4
Det er jo ikke nødvendigt med en bat fil?? du køre det simpelt fra dos promt i windows, du skal ikke genstarte eller noget det er bare at køre den når du vil skifte!
Avatar billede julieh Nybegynder
11. februar 2003 - 14:02 #5
Jepsen, men nu er det sådan at jeg har en hel flok edb mongoler som brugere der har samme problem, og jeg kan ligeså godt glemme at forklare dem hvordan man bruger en dos prompt :o) så derfor tænkte jeg at det ville være kanon hvis man lige kunne lave en fil på deres skrivebord som de klikkede på.... det var bare derfor. :o)
Avatar billede kenp Novice
11. februar 2003 - 14:11 #6
humm ok ja så kan jeg godt se hvad du mener, (bruger aldrig bat filer, jeg har nemlig gode it brugere ;))

Der må du prøve at få nogle som er bedre til det end mig, men jeg prøver lige at fikse noget.