Avatar billede replica Nybegynder
11. februar 2003 - 12:34 Der er 9 kommentarer

Kan ikke uploade i Frontpage 2000

Har lige fået fået ny PC, og har overført filerne til en hjemmeside fra den gamle. Jeg havde ingen problemer med at uploade fra den gamle PC i Frontpage 2000, men det har jeg med den nye. Når jeg prøver at uploade, kommer der en meddelelse om at jeg ikke har forfatterrettigheder til denne side?! Hvordan får jeg uploadet den side? Supporterne på webhotellet har ingen problemer med at uploade med mit password, og adgangskode, og de kan ikke hjælpe mig mere. Håber der er nogen derude der kan...
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. februar 2003 - 12:45 #1
Hvis du nu har XP og den indbyggede firewall er slåget til, kan den give dig problemer
Avatar billede replica Nybegynder
11. februar 2003 - 13:02 #2
Jeg kører win 98, og har prøvet at slå min antivirus fra, men det hjælper ikke.
Avatar billede slasko Nybegynder
13. februar 2003 - 02:06 #3
Hvis du er på en ny computer så har frontpage måske ikke de samme instillinger som på den tidligere computer, måske skulle du kigge lidt på frontpages hjælp sektion?
Avatar billede slasko Nybegynder
13. februar 2003 - 02:44 #4
Kan det være kildestyring?

"Om kildestyring
Brug af indbygget kildestyring

Om indbygget kildestyring

Microsoft FrontPage har en indbygget kildestyringsfunktion, der sikrer, at kun én person ad gangen kan redigere en fil. Den indbyggede versionsstyring skal aktiveres, inden du kan anvende den i FrontPage. Du kan aktivere kildestyring, hvis du har administratorrettigheder, og Webserveren understøtter FrontPage-serverudvidelserne.

Muligheder

En Webforfatter kan checke en fil ud

Når en fil er checket ud, åbnes den som skrivebeskyttet. Andre forfattere kan åbne filen, men kan ikke gemme ændringer, medmindre de gemmer filen under et andet navn. En fil, der er checket ud, er angivet med  (filen er checket ud til dig) eller  (filen er checket ud til en anden forfatter).

En Webforfatter kan checke en fil ind, når den er redigeret og gemt

Filen kan så checkes ud af de øvrige forfattere på Webstedet. En fil, der er checket ind og tilgængelig, er markeret med .

En Webforfatter kan annullere udcheckning af en fil

Filen checkes ind uden at anvende nogen af de ændringer, der blev foretaget, siden filen blev checket ud.

Vigtigt!  FrontPage udgiver den version af filen, der senest blev gemt, og ikke den version, der senest blev checket ind. Hvis en fil f.eks. checkes ud, ændres og derefter gemmes, er det denne version af filen, der udgives, og ikke den version, der sidst blev checket ind."
Avatar billede cpufan Juniormester
17. februar 2003 - 11:02 #5
Du har "overført" filerne fra den gamle pc til den nye,
men frontpage på den nye har ikke - endnu - registreret mappen som værende
et "websted". gør derfor følgende.
I Frontpage "åbn - websted" > find mappen med dine filer og vælg denne til åbning.
Frontpage vil da spørge om den skal tilføje oplysninger til webstedet bla bla bla.
Sig ja til dette.
Så vil jeg mene du kan komme videre derfra.
Avatar billede replica Nybegynder
17. februar 2003 - 17:11 #6
Det er i orden alt det der. Jeg ved ikke hvad problemet kan være. Har kontaktet webhotellet igen, som ikke har problemer med at logge på, så nu vil jeg prøve at uploade fra en tredje PC, og se om det skulle hjælpe...
Avatar billede eyvind Seniormester
17. februar 2003 - 23:20 #7
Måske hjælper det at oprette et nyt "websted" på din computer, og så trække alt fra den gamle over. Gem og afprøv det nye websted. prøv så at oploade.
Eyvind.
Avatar billede slasko Nybegynder
18. februar 2003 - 20:24 #8
Måske kan du i Filer-Importer-Guiden importer websted.
Avatar billede replica Nybegynder
23. februar 2003 - 11:11 #9
Problemet er løst ved egen hjælp, og svaret så pinligt at jeg ikke vil nævne det her. :)