Avatar billede un1c0rn Nybegynder
11. februar 2003 - 00:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DVD vs DVD afspiller Konflikt

Hej!
Jeg har netop købt en DVD film (Terminator 2 Directors Cut) og det viser sig så at den ikke er kompatibel med mit DVD drev (QSI) på min bærbare computer. Jeg har testet DVD'en andet steds og der virker den fint og DVD drevet kan sagtens afspille andre film. Mit spørgsmål er så:

Findes der en måde at få en drev til at spille en DVD selvom de ikke "vil" arbejde sammen? Firmware/software/...

Da jeg ikke kan finde hjælp nogen steder giver jeg 60 point for et svar

Mvh Un1C0rN
Avatar billede kadann Nybegynder
11. februar 2003 - 07:15 #1
Er dit DVD-drev regionsfrit? Det kan sagtens være sådan noget der laver ballade.. men, der kan også være andre ting der gør det, f.eks. at filmen er lavet til at benytte noget specielt hardware, som dit DVD-drev ikke lige ligger inde med..

Hvis dit drev er regionsfrit, så burde du kunne skifte tilbage ved hjælp af en anden firmware.. hvis det er et hardwareproblem, så er det tvivlsomt at software kan løse det.
Avatar billede venturer Nybegynder
11. februar 2003 - 14:01 #2
Eneste jeg kan komme i tanke om er selve skiven. Var der én eller to skiver i din æske?

Hvis der kun er én skive har du fået den udgave som er lavet på en "stor" DVD (dobbelt kapacitet). Der er vist nogle apparater som ikke kan afspille disse, og af samme årsag er de fleste "Special Editions" udgivet på to (normale) DVD skiver.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. november 2003 - 01:40 #3
OK.. det her er freaky.. venturer har lige besvaret spm og fået 0 points..
spm'et er stadig åbent, og jeg kan vælg at lægge et svar.. der er stadig 60 points på højkant :)
Avatar billede venturer Nybegynder
22. november 2003 - 02:03 #4
Hmm... Interessant. Får man et andet forsøg?
Avatar billede venturer Nybegynder
22. november 2003 - 02:03 #5
...når man altså prøver med et svar nr. 2.