Avatar billede madskp Nybegynder
02. november 2000 - 15:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Teledk netexpress router

Er der nogen der har erfaringer med med brug af en router sammen med teledks netexpress? I så fald hvilken router og hvad skal der laves af opsætning. Teledk melder jo ud at de ikke giver nogen support på andet udstyr end deres eget!
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2000 - 16:04 #1
Unskyld det undre mig lidt, du har ikke købt routeren endnu, og den vil TD ikke sælge dig? Egendomelig.
Avatar billede ajen Nybegynder
03. november 2000 - 00:53 #2
Ved køb af Tele Danmarks Netexpres, følger der ikke router med. Du får et ATM-modem og et ATM-netkort. Hvis du vil bruge en router må du selv skaffe en.
En idé til hvordan du kan få fat i en router som virker, uden det koster dig det store, er at vælge Tele Danmarks Pro@cces. Der følger der en Cisco/Speedstream router med og den er prækonfigureret, så der skulle ikke være nogle problemer med den. (Og på pro@cces er der også mulighed for at køre synkront, dvs. 256/256 kbit/s eller 512/512 kbit/s på linjen)
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2000 - 07:01 #3
Ja men jeg mente, at man kunne købe en router af TD, men det sælger de måske ikke?
Avatar billede jimsim Nybegynder
03. november 2000 - 11:35 #4
Her kan du set hvilken routere du kan bruge sammen med Netexpres:
http://home19.inet.tele.dk/larsjust/netexpres.html#33
Og siden har da også nogle gode tips mht. Netexpres.
Avatar billede ajen Nybegynder
03. november 2000 - 15:47 #5
Hvis du køber Proacces følger der som sagt en router med, som er prækonfigureret og jeg har ikke hørt om problemer med denne. Hvis du ikke vil have den medfølgende router, som du betaler for at låne under alle omstændigheder, kan du godt selv købe en, men så er der ikke noget support at hente. Kun fra centralen og ud til routeren, men ikke videre. (Dvs. support i opsætningen af routeren)
Avatar billede jbm Nybegynder
04. november 2000 - 17:34 #6
Tele.dk anbefaler selv en Flowpoint router, den kan købes hos http://www.cygate.dk den koster 4400 hvis du selv vil konfigurere routeren, men vis de skal gøre det for dig, koster den 800,- mere..
Avatar billede jowi Nybegynder
06. november 2000 - 22:35 #7
Som en god nyhed kan jeg oplyse til denne sag at det såkaldte Pro@cces, som er ADSL til Erhverv primært, kommer til private. Der foregår en hel del tests af diverse routere til formålet, så vent med tålmodighed. Det vil osse være muligt for nuværende ADSL kunder i fremtiden at købe routere til sin TDK opkobling, HVIS man har Siemens 4000 ADSL modem. Har man kun en 3000 vil det kunne ses bag på, hvor det ikke vil være port til 10BaseT. Jeg troede selv på Zyxel, da det er nemmest at programmere for private med eksempelvis 4 PC\'ere med hver sin IP, men det bliver nok Cisco. Det skal man dog ikke være ked af:-)
Avatar billede cyco Nybegynder
10. november 2000 - 15:46 #8
Jeg bruger en Cisco 1401 sammen med NetExpress - virker fint. Men det er en ret omfattende konfiguration. Kræver vistnok stadig speciel software.