Avatar billede cyberjelle Nybegynder
10. februar 2003 - 21:47 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Brænder dur ikke efter installation af winxp

Efter jeg har installeret winxp på min computer har min brænder kun kunne ødelægge mine cd'er!
Jeg bruger nero, og den kommer med flg. fejlmelding:
--------------------------------

21:41:25    #19 MMC -1024 File Writer.cpp, Line 330
    Communication failure

21:41:26    #20 Text 0 File ThreadedTransfer.cpp, Line 222
    all writers idle, stopping conversion

21:41:26    #21 Text 0 File ThreadedTransfer.cpp, Line 216
    conversion idle, stopping reader

21:41:28    #22 CDR -201 File WriterStatus.cpp, Line 146
    Invalid writestate

21:41:28    #23 TRANSFER -18 File WriterStatus.cpp, Line 146
    Could not perform EndTrack

21:41:33    #24 Phase 34 File dlgbrnst.cpp, Line 1560
    Simulation failed at 24x (3.600 KB/s)

21:41:33    #25 Text 0 File Scsicmd.cpp, Line 383
    SCSI not using temporary buffers
    20 out of 20 temporary buffers allocated
---------------------------

Jeg har prøvet at fjerne hardwaren i enhedshåndtering, for derefter at tilføje den igen med de nye drivere. Det hjælper aldrig en skid.

Hvad gør man så???
Avatar billede cyberjelle Nybegynder
10. februar 2003 - 21:48 #1
Desuden er der ikke nye drivere tilgængelig på www.liteonit.com !!!
Avatar billede vesperillo Nybegynder
10. februar 2003 - 21:51 #2
hvad hedder din brænder?
Avatar billede peet-49 Novice
10. februar 2003 - 22:04 #3
Du skal bruge NERO 5.0 eller højere.
Avatar billede cyberjelle Nybegynder
10. februar 2003 - 22:27 #4
Det er det!!
NERO 5.5.4.2. bundled
Avatar billede peet-49 Novice
10. februar 2003 - 22:50 #5
Har du bræder og cdrom på samme kabel?
Avatar billede plex85 Nybegynder
10. februar 2003 - 23:01 #6
Hi ! Ved nogen systemer skal der i Xp og 2000 installeres en aspi driver http://www.ncf.carleton.ca/~aa571/aspi.htm    hilsen plex 85
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. februar 2003 - 23:24 #7
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparering eller opgradering af Windows XP,
hvis den er preinstalleret OEM version. Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og
Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
11. februar 2003 - 00:22 #8
har du slået DMA til på drevet? det gøre under ata-enheder i enhedshåndtering
Avatar billede snap Nybegynder
11. februar 2003 - 08:31 #9
hvorfor en genindstallering ?? du kan som beskrevet gå tilbage til en dato hvor det kørte som det skulle,det virkede godt på min pc.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
11. februar 2003 - 08:45 #10
snap > prøv lige at læs spørgsmålet én gang til :)
Avatar billede snap Nybegynder
11. februar 2003 - 10:12 #11
i må meget undskylde det var en fejl  det skulle være svar på et andet spørgsmål
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. februar 2003 - 10:16 #12
peet49> jeg har brænder og CD på samme sekundære controller, ingen problemer sålænge jeg ikke bruger On the fly brænding.

Cyberjelle> prøv at fjerne controllerkablet og strømmen til brænderen, load Windows og fjern driverne til brænderen.
Luk computeren og tilslut brænderen, load Windows igen og se om den bliver installeret korrekt.
Se efter at du ikke har gule mærker ud for brænderen i enhedshåndtering og er det ok, så tjek om DMA er slået til samme sted som metal gør opmærksom på..
Avatar billede cyberjelle Nybegynder
11. februar 2003 - 11:03 #13
DMA er slået til.
ASPI er installeret.
Geninstallering er uden diskussion ikke en mulighed.

.....  ??
Avatar billede cyberjelle Nybegynder
11. februar 2003 - 11:04 #14
Desuden er det ikke kun når man kopierer en cd, at problemet foreligger, men hver evig eneste gang..!
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
11. februar 2003 - 11:21 #15
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
11. februar 2003 - 11:23 #16
Pudsigt... Den side, jeg lige har angivet, fandt jeg ellers driveren til min kammi's LitOn-et-eller-andet-brænder :o/ Kan ikke umiddelbart finde noget nu *sorry*
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. februar 2003 - 11:23 #17
der er IKKE tale om geninstallering, men en reparation af XP.

Jeg har selv lige fået udskiftet min gamle Plexwriter med en nyere version og en Repair hjalp til, jeg har ikke haft en eneste fejlbrænding siden..
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
11. februar 2003 - 11:30 #18
retaxes >>> Hvilket drev har du og hvordan har maskinen det med on-the-fly-kopiering? *min vil ikke - men er bare nysgerrig*
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. februar 2003 - 11:44 #19
kreidler> det er en 40/12/40A.
Den kan sikkert godt bruges til On-the fly kopiering, men da jeg aldrig bruger det, så sidder min brænder på samme kabel som CD'en.
Avatar billede cyberjelle Nybegynder
11. februar 2003 - 12:07 #20
kreidler> prøv www.liteonit.com
Avatar billede cyberjelle Nybegynder
11. februar 2003 - 13:20 #21
Ok, nu har prøvet en repair, og det hjalp ikke..
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. februar 2003 - 13:26 #22
lyder somom din brænder er beskidt eller defekt, har du mekanisk håndelag kan du prøve at adskillet og rense linsen i brænderen, det har jeg prøvet med den gamle og det hjalp efter alle de fejlbrændinger jeg havde.
Avatar billede konex Nybegynder
16. februar 2003 - 16:03 #23
Du kan hentet den nyste 5.5.x.x gratis på http://www.nero.com, jeg havde en version 5.5.4.x der ikke kunne se min brænder men efter opdatering var det ikke noget problem - ikke helt samme problem som dig men det kunne jo være det virkede.
Avatar billede cyberjelle Nybegynder
16. februar 2003 - 21:14 #24
Skiftede til et kortere kabel, så virkede det!
Avatar billede wosylus Nybegynder
11. august 2003 - 10:26 #25
Hej

Jeg har netop købt en LiteOn 52x24x52 brænder, og jeg oplever nøjagtig samme problem som du havde.

Er bare nysgerrig efter hvilket kabel du skiftede...? IDE-kablet?

På forhånd mange tak!
Avatar billede cyberjelle Nybegynder
02. december 2004 - 17:56 #26
yup
Avatar billede cyberjelle Nybegynder
02. december 2004 - 17:56 #27
hehe... Ved godt svaret kom liiiidt sent... Men sorry.. holdt ikke lige øje med det..