Avatar billede djharboe Nybegynder
10. februar 2003 - 13:40 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

programmering

jeg søger en lidt stor forklaring på hvad programmering er, altså sådan generat... den skal være på dansk
Avatar billede arnvig Nybegynder
10. februar 2003 - 13:42 #1
Programmering: at opstille et sæt fast definerede regler for udførelsen af en given arbejdsprocess
Avatar billede pimpz Nybegynder
10. februar 2003 - 13:43 #2
Avatar billede arnvig Nybegynder
10. februar 2003 - 13:44 #3
Programmering kan opdeles i tre hovedkomponenter:
beregning, selection og iteration
Avatar billede arnvig Nybegynder
10. februar 2003 - 13:44 #4
tsk tsk, Pimpz, det var vist en fejlslagen feberredning
Avatar billede tangveje Nybegynder
10. februar 2003 - 13:45 #5
Nu ved jeg godt at det ikke er på dansk, men det er nu godt alligevel, hvis du vil vide hvad programmering er. Dette er generelt om python, men er rimelig generelt

http://www.ibiblio.org/obp/thinkCS/thinkCSpy/chap01.htm
Avatar billede pimpz Nybegynder
10. februar 2003 - 13:45 #6
Du kan læse og lære en masse omkring programmering på mit mit angivende link ;)
Avatar billede tangveje Nybegynder
10. februar 2003 - 13:45 #7
Hmm, det løs skørt... Det er rimelig generelt om al programmering, men omhandler specielt python... sådan :)
Avatar billede pimpz Nybegynder
10. februar 2003 - 13:46 #8
hvad skal det betyde arnvig....... det er et kort og godt svar :)
Avatar billede arnvig Nybegynder
10. februar 2003 - 13:47 #9
jaja, Pimpz, men ikke særligt oplysende ;-)
Avatar billede pimpz Nybegynder
10. februar 2003 - 13:49 #10
Nej men man må oz selv kigge lidt efter informationerne...og jeg har lært alt det jeg kan fra dette link ;)
Avatar billede arnvig Nybegynder
10. februar 2003 - 13:49 #11
Pimpz: f.eks. giver denne artikel en rigtig god definition af programmering:
"Farvecirklen - hvilke farver passer sammen"
Avatar billede tangveje Nybegynder
10. februar 2003 - 13:50 #12
Hmm, html.dk er da ikke meget om programmering, HTML og XHTML samt CSS er jo ikke programmering ;)
Avatar billede pimpz Nybegynder
10. februar 2003 - 13:53 #13
Det kommer anpå hvilken slags programmering vi snakker om..... C++, asp, PHP eller andre?
Avatar billede z42cool Nybegynder
10. februar 2003 - 13:54 #14
pimpz>> Uanset hvilken "type" programmering vi snakker om, så er hverken HTML eller CSS programmering!
Avatar billede tangveje Nybegynder
10. februar 2003 - 13:56 #15
ASP er jo sådan set heller ikke et programmeringssprog, det er blot en form for skal for andre sprog såsom VBScript eller JScript, en rækker udviddelser eller hvordan man nu ønsker at formulere det, ASP i sig selv er jo ikke noget
Avatar billede pimpz Nybegynder
10. februar 2003 - 13:58 #16
Så må  djharboe udtrykke sit spørgsmål lidt mere udybende!!!! Java er vel oz en form for programmering...:)
Avatar billede tangveje Nybegynder
10. februar 2003 - 13:59 #17
Ja, men der er jo intet om java på html.dk kun om javascript og det er 2 forskellige ting... Java kan man f.eks. lære om på www.webcafe.dk :)
Avatar billede arnvig Nybegynder
10. februar 2003 - 14:00 #19
Pimpz: Spørgsmålet er da ret klart: Han beder om en generel forklaring på hvad programmering er og du stikker ham et link til en side om web-design ?!?
Avatar billede arnvig Nybegynder
10. februar 2003 - 14:01 #20
Pimpz: det bliver ikke bedre af at give ham en kurusbeskrivelse fra CSC, som heller ikke indeholder nogen relevant definition.
Avatar billede pimpz Nybegynder
10. februar 2003 - 14:06 #21
Så tror jeg bare jeg takker,smutter og bukker :) Lyder ik til at jeg kan hjælpe jer! men det må Djharboe jo selv finde ud af.....!