Avatar billede _et Praktikant
09. februar 2003 - 19:12 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Routing på WIN2000

Jeg har et lille LAN bagved en win2000 server. Mit problem er at, efter jeg har sat serveren på, kan jeg ikke længre bruge Netmeeting. Så nu mangler jeg en der kan vejlede mig i hvordan jeg sætter "Routing and Remote Access" op så jeg kan bruge Netmeeting igen.

( Der kan evt. gives flere point :- )
Avatar billede iceman_martin Nybegynder
09. februar 2003 - 19:21 #1
Du skal forwarde den/de porte som Netmeeting bruger. Hvordan det gøres er jeg ikke helt inde i, men det kan da hjælpe dig lidt :)
Avatar billede iceman_martin Nybegynder
09. februar 2003 - 19:22 #2
har du en evt. firewall skal du naturligvis også åbne for disse porte.
Avatar billede iceman_martin Nybegynder
09. februar 2003 - 19:26 #3
Da Windows 2000 server godt kan virke lidt problematisk at få til at virke som man vil have det, kan jeg anbefale dig at tage et kig på Sygate softwaren (den er gratis)
http://soho.sygate.com/
Programmet du skal bruge er Sygate Home Network eller Sygate Office Network.
Der ligger også en firewall så er god at bruge på en server/router.
Avatar billede venturer Nybegynder
10. februar 2003 - 13:14 #4
Det vil være rart først at vide hvordan du har konfigureret din router.
Benytter du NAT eller er det en "almindelig" router?
Har du sat filtre op eller port forwarding (Special ports) ?
Avatar billede _et Praktikant
10. februar 2003 - 18:51 #5
Jeg har ingen router, jeg bruger W2K server, med 2 netkort, hvor jeg deler internet forbindelsen. Jeg er ikke sikker på hvordan 2000 deler forbindelsen, men jeg tror at det er ved hjælp at en NAT tabel, men jeg ved det ikke. Det jeg ønsker hjælp til "Routing and Remote Access" MMC'en på W2K server
Avatar billede iceman_martin Nybegynder
10. februar 2003 - 19:07 #6
Hvordan har du sat routningen op i Windows? Via "routing & remote Acces"? eller via at højreklikke på dit interne netkort under network connections, og valgt "share internet connection"? Grunden til at jeg spørg er nemlig at det er to vidt forskellige måder win 2000 server sætter systemet op på.
Har du f.eks. brugt sidst nævnte mulighed, kan du nemlig samme sted sætte den til at forwarde porte til andre interne maskiner.
Mens jeg arbejdede med win 2000 server, fandt jeg aldrig en anden mulighed under "routing & remote access" til at forwarde porte, den kan eksistere, men jeg kender ikke til den. Jeg vil derudover stærkt anbefale dig at få en firewall på din server, hvis du ikke har en i forvejen.
Avatar billede _et Praktikant
17. marts 2003 - 16:36 #7
MS siger der er et problem :_