Avatar billede tomdane Nybegynder
09. februar 2003 - 16:52 Der er 1 kommentar og
5 løsninger

Niveauet for MCSA

Hej

Jeg overvejer at blive MCSA, og i den forbindelse vil jeg høre om nogen kan fortælle mig om niveauet (evt. give eksempler på gamle eksamensspørgsmål) for MCSA for Windows 2000 Server.

Jeg spørger fordi jeg kender en del til W2K, og hvis jeg kan springe kurset over og gå direkte til eksamen, vil jeg helst det. På den anden side vil jeg heller ikke bare smide pengene til eksaminationen ud af vinduet, hvis det nu viser sig at være vildt svært.

Svar evt. via e-mail td@dkic.dk.

Tak

Thomas
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. februar 2003 - 17:01 #1
Her kan du gennemføre forskellige prøveeksamner. Jeg vil anbefale at du bruger denne i dine forberedelser, det kan også give dig et godt billed af hvad du skal kunne.

Det er ikke nok at du kender meget til win 2000, du skal kunne svare som Microsoft ønsker du skal svare. Det har ikke altid noget som heldst med virkeligheden at gøre.

http://www.CertTutor.net
Avatar billede cougar Nybegynder
09. februar 2003 - 17:23 #2
www.Cramsession.com er også et godt bud ifbm. læsning til en eksamen.
Avatar billede mrh Nybegynder
09. februar 2003 - 18:32 #3
www.transcender.com er også en mulighed, men deres test er ofte temmelig sværre og dertil koster de en del. Men til gengæld, hvis du består transcender har du også god mulighed for at bestå Microsoft testene.

Hvis jeg anvender prøvetests, så er det som regel Transcender og de har endnu ikke betydet, at jeg har fejlet en Microsoft test.

Jeg vil anbefale at du passer på med at anvende braindumps, da der ikke er nogen garenti for at disse svar er korrekte.
Avatar billede venturer Nybegynder
10. februar 2003 - 11:40 #4
Cramsession.com er helt klart anbefalelsesværdig. Evt. brug de $7 på deres studyguides. Ellers kan du købe MS-bøgerne til de fire MCSA tests og selv læse op på stoffet. Uanset hvad så SKAL du finde nogle prøve tests (der er flere forskellige gratis rundt omkring på nettet).
80% af dem jeg har undervist som "var gode til Windows" har alle fået en overraskelse i forbindelse med stoffet og det som kræves til testen.
Dette er ikke for at skræmme dig :) Men blot for at du er klar over at det er vigtigt med god forberedelse.
Avatar billede baxx65 Nybegynder
11. februar 2003 - 09:32 #5
Transcender er et virkeligt godt værktøj, da du får en god og gennemarbejdet forklaring til spørgsmålene, og bliver klædt godt på hvor du evt. måtte have nogle svage punkter.

Hvis du vil se nogle "rigtige" spørgsmål fra MS-prøverne, så er http://www.mcsebraindumps.com også en mulighed, her har folk fra hele verden lagt spørgsmål op fra de rigtige eksamener.

Sammen med Trandumper (linket hertil findes også på mcsebraindumps) kommer du så tæt på den ægte vare, som det kan lade sig gøre.

Du skal dog være opmærksom på, at Microsoft forbyder brugen af braindumps.
Avatar billede mrh Nybegynder
11. februar 2003 - 09:39 #6
Ikke nok med at Microsoft forbyder brugen af braindumps, de retsforfølger også dem der offentliggøre eksamens spørgsmål.
Du skriver under på elektronisk, når du tager en eksamen, at du ikke må videregive information om spørgsmålene.

Se følgende info fra www.mcpmag.com:
2/4/2003 — Robert Keppel, the first "braindump" site owner to be criminally convicted for selling IT certification exam questions, was sentenced on Friday in federal court to 12 months and 1 day in prison and ordered to pay $500,000 in restitution to Microsoft Corp.