Avatar billede hold-da-lige-ferie Nybegynder
09. februar 2003 - 13:39 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

AD-AWARE 6,0

håber det er det rigtige sted jeg stiller dette spørgsmål
hvad gør jeg når ad-aware har fundet 48 new ojects skal jeg bare markere dem alle ?

0 processes identified
4 registry key identified
6 registry values identified
33 files identified
5 folders identified

hold-da-lige-ferie
Avatar billede geforce3 Praktikant
09. februar 2003 - 13:40 #1
Ja, det skal du bare slette
Avatar billede hold-da-lige-ferie Nybegynder
09. februar 2003 - 13:41 #2
geforce3: dem alle
Avatar billede geforce3 Praktikant
09. februar 2003 - 13:41 #3
Ja.
Avatar billede hold-da-lige-ferie Nybegynder
09. februar 2003 - 13:41 #4
geforce3: ok prøver lige
Avatar billede hold-da-lige-ferie Nybegynder
09. februar 2003 - 13:48 #5
geforce3: nå der var en den ikke kunne fjerne fordi jeg haved  dette vindue åben
men er det virus den finder
jeg har ellers norton antivirus med sidste nye opdateringer og den finder ikke noget ?
Avatar billede geforce3 Praktikant
09. februar 2003 - 13:49 #6
Nej det er ikke virus, det er nærmest små programmer og reklamer, feks et firma der laver tv, de laver en lille fil der kommer ned på din computer, så når du arbejder så kommer der en reklame for tv op:o)
Avatar billede geforce3 Praktikant
09. februar 2003 - 13:51 #7
Der er ikke noget farligt ved det den finder:o) det kan bare være irretirende nogen gange.
Avatar billede hold-da-lige-ferie Nybegynder
09. februar 2003 - 13:51 #8
geforce3: ahh så er jeg med så er det måske derfor den er lidt sløv en gang imellem
Avatar billede geforce3 Praktikant
09. februar 2003 - 13:52 #9
Det kan det være, Ja.
Avatar billede hold-da-lige-ferie Nybegynder
09. februar 2003 - 13:53 #10
jamen jeg siger mange tak og du får sefølgelig de point
Avatar billede perhaps Nybegynder
09. februar 2003 - 18:09 #11
Jeg er absolut uenig med geforce3. Det er ikke så meget reklamerne selv, der er problemet. Problemet er al den software der skal til for at sende de rigtige reklamer til dig, lægger sig på din harddisk, hvor du ikke kan se dem. Når du så pludselig skal lave noget tungt grafik til din hjemmeside i Photoshop vil du opleve at den der software bruger en virkelig stor mængde CPU-kraft på at køre i baggrunden for at være klar til at vise dig reklamer, når du foretager dig et eller andet. DET er meget irriterende. Man skal holde meget øje med hvilken type AdWare man siger ja til at blive udsat for.
Spyware er AdWares ubehagelige og grimme storebror. Spyware downloades som regel med software af mere tvivlsom karakter (KaZaa eks.)Kazaa indeholder både adware og spyware, Spyware er meget ulækkert at have på sin maskine. Hvor adware kan betragtes som mindre ulækkert så er spyware netop et program der spionerer på dig. Spyware går ind og støvsuger din maskine for infos om dig. Alt hvad du laver på nettet ser den og alt sendes videre. ER DET IKKE RYSTENDE! Ad-aware 6.0 fra Lavasoft fjerner både adware, spyware og hvis den kan også malware. Malware er som spyware, og alligevel ikke. Det er en slags spionprogrammer som driller/ødelægger dit liv med pc'en. F.eks. er malware en startside som pornosite og som det er næsten umuligt at få fjernet. Malware har virussens karakteristika.
Hvis du f.eks. downloader Kazaa siger du også ja til spyware og adware, for det står simpelthen i licensbetingelserne, men dem er der jo ingen der læser. Hvis du vil være rimeligt sikret så brug en god virusscanner, Ad-aware 6.0 og SpywareBlaster. Disse tre ting gør at din puter holdes i god form. Jeg behøver vel ikke at sige at du altid skal holde dit styresystem opdateret. Det tager jeg som en selvfølge.
Avatar billede perhaps Nybegynder
09. februar 2003 - 18:16 #12
geforce3 siger: Ja det skal du bare slette.
Jeg siger: Ja, men du skal være klar over at hvis du eksempelvis sletter KaZaas spyware, så funker KaZaa bare ikke mere, og sådan er det med flere programmer. Nogle fungerer og andre fungerer ikke efter at have fjernet spyware. Mit råd: Brug programmer som er fri for spyware. Der er ingen grund til at bruge eksempelvis CuteFTP når det har utøj og SmartFTP er gratis og fri for utøj (og meget nemmere)
Avatar billede perhaps Nybegynder
09. februar 2003 - 18:19 #13
Hos Ad-aware bliver de iøvrigt lagt i karantæne, så når de ligger der kan du se om alle dine programmer stadig virker. Hvis de gør det kan du fjerne dem fra karantæneområdet. Marker dem og klik på remove.