Avatar billede technotede Nybegynder
08. februar 2003 - 23:22 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Voice via msn og cisco 677 router

Hvordan skal jeg konfigurer dette så det kommer til at virke ... hvilken porte skal der åbnes for ... og er der andre ting der skal tages højde for.
Avatar billede kdn Nybegynder
09. februar 2003 - 02:33 #1
Nu har jeg godt en ZyWALL 10, men det eneste jeg har gjort er at åbne for port TCP:1863

//kdn
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
09. februar 2003 - 09:17 #2
dette kan pr definition ikke lade sig gører da din router kører med NAT (Network Adress Translation) og msn ikke understytter denne NAT forwarding.

et program som er i stand til at klare dette er Yahoo Messenger, som du finder her.

http://dk.messenger.yahoo.com/

Tro mig jeg har rodet med problemet i ca. 1 år nu.

men skulle du få det til at fungerer så skriv endelig løsningen
Avatar billede sprutnik Nybegynder
09. februar 2003 - 09:21 #3
Sidder også med samme problem. Hvis du opgradere din messenger til 5.0 kan det nogle gange lykkedes at oprette en samtale til en anden der også bruger 5.0. Men ikke altid. Ellers er jeg begyndt at bruge Eyeball til video-stemmesamtaler, og det kører bare derudaf.
Avatar billede kdn Nybegynder
10. februar 2003 - 10:27 #4
Ja, jeg ved godt at der er skrevet en masse om, at det ikke kan lade sig gøre, men jeg har altså haft det til at virke, om det har været et tilfælde, ved jeg ikke. Er også begyndt at bruge "EyeBall Chat" til video/stemmesamtaler samt "fil-transport", - den virker !!!

//kdn
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
11. februar 2003 - 02:07 #5
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
20. februar 2003 - 22:26 #6
Lukke tid :-)
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
20. februar 2003 - 22:51 #7
ja synes jeg også det er tid til at lukke
Avatar billede technotede Nybegynder
21. februar 2003 - 07:21 #8
Da der ikke er nogen der kan komme med en seriøs forklaring på hvordan man gør der ser jeg mig nød saget til kun at give jer som har prøvet på det 50 point hver.
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
21. februar 2003 - 10:57 #9
Takker
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
21. februar 2003 - 16:51 #10
takker for points