Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2003 - 20:59 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

hexidecimal tal

Kan jeg bruge hexidecimal tal som autonumerering istedet for decimal?
Avatar billede tipsen Nybegynder
08. februar 2003 - 21:20 #1
hexadecimal... - sikkert ikke...
Avatar billede tbdk Nybegynder
08. februar 2003 - 21:21 #2
Er det ikke kun et spørgsmål om hvordan det vises på din form eller rapport. Et tal er jo et tal, og derfor tælles det op som normalt.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2003 - 21:22 #3
jaeh, kan vel bare omregne det, der hvor det skal bruges.
det tænkte jeg ikke på.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. februar 2003 - 22:05 #4
Det skal ikke omregnes - det skal omregnes anderledes.

AutoNumner er en Long Integer og det er en binær 32 bit integer.

Når den skal vises, så skal den konverteres til enten text som decimal
eller text som hexdecimal.

Værdien 11 er gemt som 4 bytes indeholdende 11,0,0,0 i databasen.

I decimal bliver det 2 bytes 49,49.

I hexedecla bliver det 1 byte 66.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. februar 2003 - 22:07 #5
Konvertering til deimal sker normalt automatisk.

Konvertering til hexadecimal kan i Access gøres med funktionen hex.
Avatar billede terry Ekspert
09. februar 2003 - 09:51 #6
Autonumber fields can either be as arne_y correctly says long ints. (4 bytes) or Replication ID (GUID 16 bytes). In answer to your question, you can NOT use hex. numbers in place of decimals in an autonumber field.
Avatar billede terry Ekspert
11. februar 2003 - 11:06 #7
joker, hows it going?
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2003 - 11:41 #8
Jeg har helt glemt det her spørgsmål.
Det viste sig ikke at være noget problem, da jeg bare kan omregne det i script.
Avatar billede terry Ekspert
22. februar 2003 - 11:54 #9
tak