Avatar billede ssan Nybegynder
08. februar 2003 - 16:01 Der er 15 kommentarer

Fake Ip adresse

Kan man få pcen til at opgive en falsk ip adresse når den kalder en hjemmeside f.eks.

Jeg vil gerne "snyde" og stemme flere gange på den samme hjemmeside men den skriver at jeg har stemt og det må jo være fordi den logger min ipadresse! Jeg har fast ip adresse og kører windows XP Pro.

Tak.
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
08. februar 2003 - 16:05 #1
Jeg tror næppe at siden er afhængig af din IP-adresse. Det er nærmere cookie der registrerer. Hvis det er IP-adresser kan man komme ud for at man ikke kan stemme hvis man benytter sig af fx. opkaldmodem, da de har forskellge IP-adresser.
Hvis det skulle være din Ipadresse der er logget, så er det din offentlige ipadresse (se den på www.myip.dk), og den kan du ikke altid ændre. Det afhænger af hvilken opkobling du har!
Avatar billede area404 Nybegynder
08. februar 2003 - 16:07 #2
Du skal jo bare slette din cookie, den finder du i C:\Documents and Settings\DIN BRUGER\Cookies
Avatar billede jefa Nybegynder
08. februar 2003 - 16:13 #3
Avatar billede olebole Juniormester
08. februar 2003 - 16:33 #4
<ole>

Synd der ikke er regler for, hvor ubegavede spørgsmål, der må stilles - eller besvares - på Eksperten.

/mvh
</bole>
Avatar billede ssan Nybegynder
08. februar 2003 - 16:40 #5
Olebole - jeg ved nu snart heller ikke hvad dit kaldenavn antyder men til din oplysning er eksperten jo til for dem som ikke er så kloge som dig.
Avatar billede olebole Juniormester
08. februar 2003 - 16:42 #6
Undskyld .... jeg vidste ikke elendig moral gik hånd i hånd med manglende viden
Avatar billede ssan Nybegynder
08. februar 2003 - 16:51 #7
Det hjælper ikke at slette cookies!
Avatar billede olebole Juniormester
08. februar 2003 - 17:02 #8
Hvorfor overhovedet deltage i en afstemning, hvis du alligevel snyder?
Avatar billede Noone Nybegynder
08. februar 2003 - 18:04 #9
Det er vel ikke tilladt at snyde? I så fald er det jo heller ikke tilladt at få hjælp til det på eksperten.dk...
Avatar billede hold-da-lige-ferie Nybegynder
08. februar 2003 - 18:07 #10
Olebole: jeg kan kun give dig ret og er det ikke lidt på kant med reglerne
Avatar billede olebole Juniormester
08. februar 2003 - 22:59 #11
Når man tænker på, hvormange på E der lever af at kode og/eller driver sites/portaler, virker det ved Gud heller ikke obevisende begavet at spørge:
  "Er der ikke en af Jer tumper, der lige kan lære mig at snyde Jer?".

Måske problemet er, at ssan slet ikke bruger det der med at tænke ...(?)
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
08. februar 2003 - 23:11 #12
ssan >> En anden detalje er, at en god koder, der får mistanke om, du fusker, i over 95% af alle tilfælde vil være i stand til at læse f.eks. din Eksperten-cookie (hvis du er uklog nok til at bruge auto-login). Herefter kan han logge ind som dig og se dine personlige oplysninger. Tænk lige over, hvad de kunne bruges til. Eller, hvis han uploader større eller mindre dele af din HD (eksempelvis din inbox i dit mail-program).
Du vil aldrig se en advarsel fra Norton, MacAfee, ZoneAlert, eller hvad du ellers måtte bruge. Du vil intet ane, før du begynder at modtage vrede mails fra dine venner og din arbejdsgiver, der ikke tvivler på, det er dig, der har flame'et dem ... 'du' har jo refereret jo til ting, kun du og de ved noget om  ;o)

Jeg siger ikke, det vil ske - eller at det er lovligt - jeg antyder blot, at du risikerer at åbne en æske, du slet ikke har lyst til at se indholdet af  :)
/mvh
Avatar billede congame Nybegynder
09. februar 2003 - 12:54 #13
Da der var afstemning om hvorvidt ville skulle beholde Zulu i min antenne forening, var der en afstemning på nettet som jeg stemte for på et par gange om dagen.

Måden jeg brugte var: Inden i Explorer browseren går du op i Funktioner->internetindstillinger->under midlertidige internetfiler trykker du på Slet cookies og Slet filer... det skulle klare det, det hjalp mig.

Jeg syntes lige at det skal siges at i vise afstemninger er snyd tilladt.
Prøv lige og forestil dig et TV uden Zulu, hvem kan leve uden. :)

- Congame
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2003 - 17:18 #14
congame >> Personligt så jeg hellere en TV-station, der kunne undervise historieløse mennesker i, hvad resultatet af den slags holdninger er. Historien har vist det mange gange, men ikke desto mindre synes denne gruppe at vokse kraftigt i disse år.
Måske, det ville være klogt og rimeligt at undlade at gå i krig i Irak og i stedet bruge kræfterne på at undervise de dele af vores egen befolkning, der ikke har lært, hvad ordet demokrati betyder.
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
17. februar 2003 - 17:50 #15
ConGame>> Hvad vil du sige til at du havde en afstemning ud om noget seriørst, som et eller andet fjols ødelagde ved at komme ind og stemte flere gange om dagen. Det vil jo give et ret skævt billede af de ting som der bliver stemt om. I dette her tilfælde må det siges at være dig der er fjolset. Hvis Zulu bliver en kanal som kun lige bliver valgt ind, har du været med at til at tilføre ALLE i jeres antenne forening en ekstra udgift for at få Zulu, selvom at der måske var nogen der ikke ønskede det. Det er det at OleBole er inde på: Demokrati. Men et eller andet sted, så håber jeg ikke har Zulu kommer ind i jeres antenne forening, for du har ikke fortjent at få det når du snyder på den måde!