Avatar billede bjarneadsl Nybegynder
08. februar 2003 - 12:03 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Virus

Hvad er det for en virus der laver forskellige former på skærmen, og lidt efter lidt fylder hele skærmen ud.
Hvad fjerner man den med.
Avatar billede geforce3 Praktikant
08. februar 2003 - 12:04 #1
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. februar 2003 - 12:04 #2
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. februar 2003 - 12:05 #3
ahh 9 sekunder
Avatar billede geforce3 Praktikant
08. februar 2003 - 12:06 #4
Du skal bare vælg, scan without registering, og Denmark og så skal du trykke jeg til den boks den kommer op med og spørger om du vil instalere noget og så går der lige lidt tid med at den opdaterer den og så skal du bare vælge at scanne din(e) drev.
Avatar billede bjarneadsl Nybegynder
08. februar 2003 - 12:10 #5
Det er meget godt men når man ikke kan arbejde på maskinen på grund af virusen fylder alt op, kan jeg jo heller ike onlinescanne
Avatar billede geforce3 Praktikant
08. februar 2003 - 12:11 #6
Det skrev du ikke noget om;) prøv det her det fylder et par disketter og fjerner din virus fra dos http://www.avirus.dk/avirus.htm
Avatar billede geforce3 Praktikant
08. februar 2003 - 12:12 #7
F-Prot hedder det
Avatar billede mike23 Nybegynder
08. februar 2003 - 12:22 #8
jeg har ikke haft gode erfaringer med Housecall da den i sin tid overså en backdoor-virus på min comp.

Jeg ville nok scanne et andet sted, når det igen bliver relevant.

bare et godt råd
Avatar billede perhaps Nybegynder
08. februar 2003 - 12:32 #9
Det kunne godt være en Klez. Den overskriver filer og laver skjulte kopier af originalerne, så den fylder efterhånden godt op på pc'en. Så er det bare med at finde ud af hvorfor en det er. Er det kun skærmen der bliver udfyldt og hvordan ser skærmen så ud? Hvis det kun er skærmen, så er jeg et stort spørgsmålstegn. Hvad sagde din scanning med F-Prot?
Avatar billede perhaps Nybegynder
08. februar 2003 - 12:48 #10
Kommer lige i tanker om at der er en som hedder Grapje og den laver den slags med skærmen.

Grapje will display a screen effect when an infected program is executed. Randomly, Grapje will fill the screen buffer with random data from memory, scrolling the system display

http://hq.mcafeeasap.com/dispVirus.asp?virus_k=516

Kunne måske være den, men den er da temmelig sjælden. Symantec skriver kun få ord om den.
Avatar billede perhaps Nybegynder
08. februar 2003 - 12:52 #11
Og iøvrigt er det en meget gammel fyr, stammer helt tilbage fra 1991. Men du må fortælle lidt mere om hvordan skærmen ser ud. Alt det du ved, for ellers kan det blive en svær opgave. Men du har jo nok ikke lige haft din virusscanner opdateret.
Avatar billede bjarneadsl Nybegynder
08. februar 2003 - 12:55 #12
Den starter med at lave en rund cirkel som der så kommer ører på, derefter breder den sig stille og roligt over det hele
Avatar billede perhaps Nybegynder
08. februar 2003 - 13:02 #13
Det kunne godt være den, men jeg er lidt i tvivl pga at den ikke er set i lang tid. Har du prøvet F-Prot. Den er effektiv og kører i dos. Tager ret lang tid.
Avatar billede bjarneadsl Nybegynder
08. februar 2003 - 13:41 #14
Den kom i en mail med navner pilip
Avatar billede bjarneadsl Nybegynder
08. februar 2003 - 14:04 #15
Jeg har ikke prøvet F-Prot, virusen ligger på en bærbar IBM og nu vil den ikke starte overhovedet.
Avatar billede geforce3 Praktikant
08. februar 2003 - 14:06 #16
Er der bare helt sort skærm:S det lyder sq ik godt...
Avatar billede bjarneadsl Nybegynder
08. februar 2003 - 14:09 #17
ja nu er der bare helt sort skærm, men der er flere der har den ved jeg
Avatar billede fromsej Praktikant
08. februar 2003 - 14:10 #18
Kan du heller ikke starte fra en bootdisk?
Avatar billede bjarneadsl Nybegynder
08. februar 2003 - 14:25 #19
Nej det kan jeg ikke, der er strøm på maskinen, den starter lige og luker så igen
Avatar billede fromsej Praktikant
08. februar 2003 - 14:30 #20
Så er det ikke mig der har løsningen.:(
Avatar billede perhaps Nybegynder
08. februar 2003 - 14:45 #21
Hvis der er flere der har den så må der være en som kender det korrekte navn. Der flere vira som kan gøre det den nu gør, ja mange, men det er utroligt svært når man slet ikke har noget navn. Tænker den lige igennem, men kan du skaffe et navn vil det være nemmere. Spørg dig frem og sig at de skal kigge i scannerens logbog.
Avatar billede bjarneadsl Nybegynder
08. februar 2003 - 16:05 #22
Jeg prøver, kan det være Lirva?
Avatar billede perhaps Nybegynder
08. februar 2003 - 18:14 #23
Det kan det sagtens. Den har det med at nedlægge virusscannere. Jeg forslår du går ind fra en anden pc og downloader symantecs værktøj til at fjerne virussen og derefter overfører den til en diskette og gør så sådanne:

1. Sæt disketten i diskettedrev
2. Klik start og så Kør
3. Skiv i tekstboxen i Kør
a:\FixLirva.exe
og klik OK

4. Klik start

Husk at deaktivere gendannelsestidspunkt og aktivere det igen når du har kørt værktøjet
Her er stien til symantec:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.lirva.removal.tool.html
Avatar billede perhaps Nybegynder
08. februar 2003 - 18:16 #24
Det er bedst du foretager ovennævnte fra fejlsikret tilstand.
Avatar billede fromsej Praktikant
08. februar 2003 - 18:17 #25
Undskyld spam.
>>Perhaps kan du ikke lige kigge på det her:
http://exp.dk/spm/314940
Avatar billede blitz Nybegynder
08. februar 2003 - 22:27 #26
Jeg tror måske det er den ældre 'W95.Hybris.worm' du har på din maskine..

Du kan downloade et removal tool her :

http://www.pandasoftware.com/download/utilities/

Du skal lige registrere dig, men så har du også tilgang til mange virus removal tools.

-Thomas
Avatar billede blitz Nybegynder
08. februar 2003 - 22:49 #27
Lige en til, screenshots af virusses, måske kan du identificere den her, en alternativ mulighed, jeg har brugt screenshots, som brugere har beskrevet for mig, til at fjerne vira, men det er yderst sjældent, at virussen viser sig grafisk.

http://www.sophos.com/pressoffice/imggallery/virusimg/index.html

-Thomas
Avatar billede blitz Nybegynder
09. februar 2003 - 02:17 #28
Avatar billede perhaps Nybegynder
09. februar 2003 - 09:27 #29
Jeg tror nu stadig det er en Lirva (alias Avril)da den laver cirkler som beskrevet af bjarneadsl.
Avatar billede bjarneadsl Nybegynder
11. februar 2003 - 19:37 #30
Det var lirva, når den er slettet siger den at den ikke kan finde en recycled fil (naturligvis) f. eks. 16B84Hde.exe. Er der nogle der ved hvor man finder stien så man kan fjerne fejlmedelelsen.
Avatar billede fromsej Praktikant
11. februar 2003 - 19:46 #31
Hvilket styresystem kører du?
Hvis det er Win9x , så prøv at kigge efter 16B84Hde.exe i Win.ini.
Avatar billede bjarneadsl Nybegynder
11. februar 2003 - 19:59 #32
Det har jeg jeg prøvet men der er ikke noget at finde der.
Avatar billede fromsej Praktikant
11. februar 2003 - 20:01 #33
Har du prøvet at søge med regedit?
Avatar billede bjarneadsl Nybegynder
11. februar 2003 - 20:13 #34
Det har jeg også, uden resultat.
Avatar billede fromsej Praktikant
11. februar 2003 - 20:15 #35
Så har jeg ikke flere idéer , du må pænt vente på førsteholdet.*S*
Avatar billede bjarneadsl Nybegynder
11. februar 2003 - 20:24 #36
Det gør jeg så, tak for forslagene.