Avatar billede ktoft Nybegynder
08. februar 2003 - 00:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Start med stort

Jeg har hentet ugedagen via en asp-kode, men ugedagen står med småt = "lørdag". Første bogstav skal være stort = "Lørdag".

Hvordan ser asp-koden ud for dette? Altså første bogstav skal være stor i en sætning.
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. februar 2003 - 01:04 #1
Så bliver det noget med:

str = "lørdag"
str = UCase(Left(str,1)) & Mid(str,2)

Response.write str
Avatar billede ktoft Nybegynder
08. februar 2003 - 01:07 #2
Har selv fundet løsningen et andet sted!
Avatar billede ktoft Nybegynder
08. februar 2003 - 01:09 #3
eagleeye - har ikke set dit svar før nu, der er endnu ikke kommet en mail ind hos mig!
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. februar 2003 - 01:10 #4
Det kan du da ikke, du må sku stå ved du har oprettet et spørgsmål. Det er da urimeligt at du selv tager point når du har fået et rigtigt svar inden for 10 miutter, så skulle du nok lige havde overvejet at lede inde du oprettede et spørgsmål her..
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. februar 2003 - 01:18 #5
"har ikke set dit svar før nu," Den er meget tynd....
Så snart du selv har svaret vil du se mit svar med det samme, ligeledes vil der i listen være bare dit og mit navn som du kan acceptere!
Avatar billede eagleeye Praktikant
10. februar 2003 - 13:33 #6
Nå jeg har ikke hørt fra dig så du er anmeld for at tage point selv.
Avatar billede ktoft Nybegynder
11. februar 2003 - 09:56 #7
Det er iorden!

Men som alle andre leder jeg først efter løsningen, finder jeg ikke denne ligger jeg et spørgsmål ud på eksperten, men fortsætter min søgen.

Jeg har altid blot givet point for løsninger jeg gør brug af!
Avatar billede fcs Novice
16. februar 2003 - 13:27 #8
ktoft>> Du har fået et svar på dit spørgsmål og du har haft mulighed for at se at det var kommet inden du delte point ud. Derfor mener jeg så afgjort at du bør give pointene til eagleeye.

Med venlig hilsen

FCS/Coadmin
Avatar billede ktoft Nybegynder
16. februar 2003 - 15:38 #9
Hvorfor dog det?

Jeg hverken anvender, eller har prøvet på at anvende svaret. Så jeg ved helt ærligt ikke om det virker, som jeg ønsker!

Ligeledes modtager mange spørgsmål herinde en lang række svar, men det er typisk kun de anvendte svar der modtager point!

Ligeledes mener jeg også, at mit eget "svar" må anses for værende ligeså gyldigt, eftersom jeg har fundet svaret på mit spørgsmål!
Avatar billede fcs Novice
16. februar 2003 - 15:45 #10
Når du ikke bruger det svar du får, så er det en god ide at poste det svar du så selv har fundet frem til. Så er der ikke nogen der tror at du bare har taget deres svar og brugt det, uden at "betale" for det. Jeg vil derfor bede dig om at poste din løsning herinde.

Med venlig hilsen

FCS/Coadmin
Avatar billede ktoft Nybegynder
16. februar 2003 - 15:51 #11
Jeg skrev denne kode i min css-fil: "text-transform: capitalize". Løsningen fandt jeg i et gammelt spørgsmål på eksperten.dk.
Avatar billede fcs Novice
16. februar 2003 - 15:54 #12
Ktoft>> Fint, tak for det.