Avatar billede mortenf Nybegynder
07. februar 2003 - 17:11 Der er 4 kommentarer

Error :ActiveX component can't create object

Error :ActiveX component can't create object: "Scripting.FileSystemObject"

Jeg vil gerne lave en data access page, der skal være mit web interface til min access DB.

HTM siden andvender et FileSystemObject der ligger i scrrun.dll. Siden kan fint genereres og afvikles fra c: drevet. Åbnes siden fra netværksdrev fås ovenstående fejl.

I MS scripting library står der "The FSO object model is contained in the Scripting type library, which is located in the Scrrun.dll file. Therefore, you must have Scrrun.dll in the appropriate system directory on your Web server to use the FSO object model"

Hvad er "appropriate system directory " ?
Eller er jeg på afveje ?
Avatar billede fynbohans Nybegynder
08. februar 2003 - 00:17 #1
Gætter på det må være windows\system eller winnt\system eller
hvad windows-mappen nu hedder på Web-serveren.
Avatar billede mortenf Nybegynder
11. februar 2003 - 13:30 #2
Den gik ikke, jeg prøver en anden løsning. Ellers tak
Avatar billede sjap Praktikant
11. februar 2003 - 13:44 #3
Du kan måske bruge nedenstående fil til at finde ud af, hvor det er programmet forsøger at åbne filen.

http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/filemon.shtml
Avatar billede sjap Praktikant
11. februar 2003 - 13:53 #4
Jeg ved ikke om du har disse muligheder, men prøv at se på

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;189408