Avatar billede tets Nybegynder
07. februar 2003 - 16:58 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Windows XP Installation Over Netværk?

Hej!!!

Jeg har en computer jeg ønsker at installerer Windows XP Pro på, men problemet er at maskinen ikke har cd-rom drev... Hvordan instalerer jeg XP over netværk, så jeg bruger et andet cd-rom drev på netværket til at installerer fra?
Avatar billede brops Nybegynder
07. februar 2003 - 17:00 #1
godt spg. det du vil er at lave en gost af win xp, dette skulle kunne gøres over netværk men kan være ydders tricky,
men hvilke os er de nu på maskinen??
Avatar billede brops Nybegynder
07. februar 2003 - 17:03 #2
det er en bootdisk til windows 98 se som understøtter netværk men om dette kan bruges kan jeg ikke umiddelbart svare på
Avatar billede kenp Novice
07. februar 2003 - 17:05 #3
man kan sagtes bruge en win98 boot disk hvis en harddisk er fat32, så skal man jo bare finde der hvor man har adgang til netværksdrevet og så indstallere det via den vej
Avatar billede brops Nybegynder
07. februar 2003 - 17:07 #4
k så kan denne løsning bruges men han skal huske at dele CD-romdreves som en sti når han skal finde den men ellers kan han bruge det evt. os der er nu og starte en komandopromt med netværkstilslutning og trække den igennem denne
Avatar billede tbdk Nybegynder
07. februar 2003 - 17:20 #5
Hvis du spørger Microsoft, skal du installere en Microsoft Remote Install Server på en Windows 2000 Server. Herefter er det ganske nemt og nærmest selvforklarende.

PC'en som skal installeres skal enten have et netkort med bootrom, eller være understøttet af den bootdiskette som RIS kan lave. Herefter vil du blot kunne trykke F12 ved boot af pc'en, og den vil blive installeret automatisk over netværket.

Håber det kan være til hjælp? Alternativt er selvfølgelig muligheden for at købe et cdrom drev. Hvilket ikke koster alverden det i forhold til en Windows XP licens.
Avatar billede alrua Nybegynder
07. februar 2003 - 17:42 #6
...for slet ikke at tale om en win2k server licens ;)
Avatar billede brops Nybegynder
07. februar 2003 - 17:43 #7
nu mangler vi bare han svare på dem
Avatar billede oniel Nybegynder
07. februar 2003 - 19:31 #8
Tja - jeg tror nu jeg ville låne det CD-drev som skiven skal sidde i, og så blot sætte det i maskinen under installationen!

Det er langt hurtigere end at skrive en disk der understøtter netværk - jeg har gjort det een gang for manget!
Avatar billede tets Nybegynder
07. februar 2003 - 20:26 #9
Det er en bærbar XP skal installeres på, min stationære kører med Win98, Vil Xp under installationen heletiden kende stien til cd-rom drevet på min stationære?
Avatar billede kenp Novice
07. februar 2003 - 20:30 #10
Det er jo så der problemet kan komme, men den kopier jo filerne over til din maskine (hvis jeg ikk ehusker helt forkert) så burde det ikke være noget problem)
Avatar billede tets Nybegynder
07. februar 2003 - 20:32 #11
Okey, det vil jeg så prøve... Hvor finder jeg så den der bootdiskette til Win98 SE der understøtter netværk?
Avatar billede alrua Nybegynder
07. februar 2003 - 20:37 #12
du kan bare kopiere hele cd'en ind i en mappe på harddisken og starte den derfra - eller måske lave en ny partition :)

så slipper du også for at skulle finde cd'en frem igen hvis du skal bruge den senere...
Avatar billede tets Nybegynder
07. februar 2003 - 20:40 #13
Har ikke så meget plads på computeren, til jeg vil kopierer hele cd'en ind... Nogle der kan fortælle mig hvor jeg finder Win 98SE diskettet der understøtter netværk?
Avatar billede x-pro Nybegynder
07. februar 2003 - 23:00 #14
Prøv at se microsoft beskrivelse af værktøjet sysprep fra xp cd'en. !!
Avatar billede x-pro Nybegynder
07. februar 2003 - 23:07 #15
Det er nok også en del nemmere at starte install fra den anden computer.
Avatar billede tbdk Nybegynder
08. februar 2003 - 07:03 #16
I de lidt mere velasorterede IT forretninger, kan du købe en "harddisk 3 1/2 til 2 1/2 tomme" konverter. Således at du kan afmontere harddisken i den bærbare, sætte den til det normale IDE/ATBUS kabel i din stationære pc. Herfra kan du så installere Windows XP ved at boote på cd'en og installere direkte til den bærbares harddisk. Efter installationen flytter du harddisken tilbage.

Check websiden http://www.danbit.dk/produkter/1003.phtml, hvor du kan finde produktet PRINT-AT.

Jeg har selv brugt denne løsning et par gange. Håber du kan bruge denne alternative løsning.
Avatar billede robotten Praktikant
24. februar 2003 - 09:14 #17
tets>> gennemgår du lige dine få åbne spm?
Avatar billede robotten Praktikant
08. maj 2003 - 14:45 #18
?
Avatar billede robotten Praktikant
25. september 2003 - 15:14 #19
Tets?