Avatar billede krogstrup Nybegynder
07. februar 2003 - 15:31 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med popup script på MAC

Jeg har ladet mig fortælle at min popup-javascript funktion ikke fungerer i Internet Explorer på MAC

URL: http://ba.wkh.dk

Klik på siden: produktshoot !!!

Kunden siger at når har trykket på eet billede og lukket popupvinduet ned, kan han ikke længere trykke på nogen andre billeder !?!

Er der noget galt med dette java script:

var popup = false;

function openpopup(url,w,h) {
    if ( popup ) popup.close();

    x = screen.width/2-w/2;
    y = screen.height/2-h/2;

    popup=window.open(url,'ny','toolbar=no,copyhistory=no,location=no,' + 'directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,' +'resizable=no,width=' + w + ',height=' + h + ',top=' + y +',left=' + x);
};

function closepopup() {
    if ( popup ) popup.close();
};
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. februar 2003 - 15:32 #1
Hvad er problemet? Centreringen eller?
Avatar billede krogstrup Nybegynder
07. februar 2003 - 15:34 #2
når scriptet er blevet aktiveret een gang i IE på MAC, virker det ikke længere. Når kunden lukker det første popupvinde ned og trykker på et nyt billede åbnes der ikke noget popupvindue ?!?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. februar 2003 - 15:50 #3
Det virker hellere ikke i NS 6.01 til Mac.

/per
Avatar billede krogstrup Nybegynder
07. februar 2003 - 15:53 #4
hmm - kan nogen bidrage med en løsning der virker i IE & NS på MAC ???
Avatar billede miraculix Nybegynder
07. februar 2003 - 16:44 #5
Problemet er gammelkendt (hvis det da er det samme). Jeg lave for nogle år siden noget kode, der skulle omgå et problem der ligner. Dele af den ligner din kode..

Du kan jo prøve om den virker for dig:

<SCRIPT Language="JavaScript1.1">
<!-- // hide from old browsers
    var __grcWin == false;

    function __grcOpenWin() {
    // denne funktion gennemgaar en del besvaerligheder for at sikre at man ikke
    // faar aabnet mere end eet vindue. p.g.a. forskelligheder mellem browsere
    // er det ikke helt simpelt. (fucking MS internet exploder)
        if (__grcWin) {
                if (!__grcWin.closed) {
                if (navigator.appName.indexOf("Microsoft") != -1) {
                    __grcWin.close();
                    __grcWin = window.open('din_url','','resizable=0,height=500,width=450');
                } else {
                    __grcWin.focus();
                }
            } else {
                __grcWin = window.open('din_url','tilmeld','resizable=0,height=500,width=450');
            }
        } else {
            __grcWin = window.open('din_url','tilmeld','resizable=0,height=500,width=450');
        }

        return false;
    }
// -->
</SCRIPT>
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
07. februar 2003 - 17:55 #6
Jeg vil tro dette virker

var popup=0;
function openpopup(url,w,h) {
if(popup) {
    if(!popup.closed) popup.close();
  }
    x = screen.width/2-w/2;
    y = screen.height/2-h/2;

    popup=window.open(url,'popup','toolbar=no,copyhistory=no,location=no,' + 'directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=no,' +'resizable=no,width=' + w + ',height=' + h + ',top=' + y +',left=' + x);
}

<a href="#" onClick="openpopup('side.html',200,200);return false;">test</a>
Avatar billede krogstrup Nybegynder
09. februar 2003 - 20:33 #7
hej miraculix & pelkjaer

jeg afprøver lige jeres svar og vender tilbage hurtigst muligt !

:-)
Avatar billede krogstrup Nybegynder
10. februar 2003 - 18:59 #8
Har prøvet din løsning pelkjaer, og den virkede !

Tak til jer begge for input :-)

/David
Avatar billede miraculix Nybegynder
10. februar 2003 - 19:04 #9
Tak for point David, det var pænt af dig.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
11. februar 2003 - 00:40 #10
Jeg siger også tak :)