Avatar billede -sofus- Nybegynder
07. februar 2003 - 09:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Konstant angreb af: SERV-Me Trojan Horse

Jeg har en server stående, og har instaleret Norten Antivirus og Norten Personal firewall, og begge programer er med nyeste opdates.

Problemet er at der kommer konstant hacking forsøg via SERV-Me Trojan Horse (ca 5-6000 om dagen) og så vidt jeg ved, så kræver det at der er langt en trojansk hest ind via virus eller ligne.

Norten Antivirus kan ikke finde noget, og jeg vil meget gerne af med det, da det giver en uønsket belastning af serveren.
Avatar billede maingano Nybegynder
07. februar 2003 - 11:49 #1
http://www.anti-trojan.net/en/ prøv denne den burde finde dem
Avatar billede maingano Nybegynder
07. februar 2003 - 11:52 #2
Avatar billede perhaps Nybegynder
07. februar 2003 - 12:21 #3
Prøv den spritnye ad-aware 6.0 som du kan downloade herfra
http://www.lavasoftsupport.com/index.php?act=ST&f=1&t=3222&s=713317171c3221c22e745fb601525a8d
Den er langt bedre end den tidligere. Hvis du har en tidligere version liggende skal du først afinstallere den.
Iøvrigt er det ikke sikkert du har noget liggende på din pc, vel nok et dusin spywarecookies eller mere, men det er ikke sikkert du har et "sender-program" liggende.
Avatar billede maingano Nybegynder
09. februar 2003 - 10:47 #4
giv lige noget feedback
Avatar billede -sofus- Nybegynder
15. februar 2003 - 15:49 #5
Der er ikke nogen af de gæt som virker.
Avatar billede superkeld Nybegynder
21. februar 2003 - 01:57 #6
Nu kan Nortons være ekstrem irriterende.
- Vælg at du ikke vil have besked hvergang der er nogen der laver en forspørgsel på om din maskine har en trojansk hest installeret.
- Jeg ved ikke om man kan kalde det et hacker forsøg, at der køre nogle sniffere og leder efter en evt. installeret trojansk hest på dit system.
Block uden rapportering. - Du bliver ikke klogere af at vide at der er 5000
forspørgselser hverdag. Det er i det tilfælde bedre at få besked om at der *ingen* var idag - for så er der *noget* galt !!