Avatar billede psteiness Nybegynder
07. februar 2003 - 00:49 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

IIS kører men virker ikke ???

jeg har haft IIS til at kører for 6 mdr. siden, og har nu installeret IIS igen, men nu virker det ikke ?
Personal Web Manager siger at IIS kører, men jeg kan ikke få fat i den med localhost.
Jeg kører igennem en router nu, men det skulle da ikke have nogen betydning for http://localhost eller hvad ?
Avatar billede sukos Juniormester
07. februar 2003 - 00:57 #1
hmm, nu er jeg ikke så "stiv" i IIS, men localhost er ALTID comp'en som har serveren kørende.
Får du bare en "siden kan ikke vises" halløj?
Avatar billede whatever Nybegynder
07. februar 2003 - 01:07 #2
Sukos har ret. Localhost eller 127.0.0.1 kan kun benyttes lokalt på serveren. Hvis du skal have fåt på den over lan'et skal du skrive serverens ip. Og over wan'et skal du have fat i den eksterne ip, når du benytter routeren.
Avatar billede psteiness Nybegynder
07. februar 2003 - 17:52 #3
til sukos. Ja jeg får svaret: siden kan ikke vises. Men først efter 3-4 min.
Avatar billede psteiness Nybegynder
07. februar 2003 - 18:06 #4
Til whatever. Du har naturligvis ret, og jeg har også prøvet alle 3 måder. Men det er min opfattelse, at hvis jeg ikke kan få fat på serveren med localhost, så er der heller ikke andre der kan. Medmindre der er noget galt med min IE.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
07. februar 2003 - 18:10 #5
du har sat IIS op til at hente din index fil ikke?

start IIS manageren op, højre-klik på dit site, egenskaber, så mener jeg det er under fanen dokumeneter eller sådanne noget hvor der er index.htm, index.asp og index.php.. fjen dem der er der iforvejen og indtast dit navn på din index fil.. og check at filerne ligger i c:\inetpub\wwwroot osv..
Avatar billede psteiness Nybegynder
07. februar 2003 - 21:20 #6
Til rkhdk.
jeg har lige tjekket, og de filer der ligger der passer med dem der ligger i mappen wwwroot.
jeg har desuden afprøvet filerne:
asp filerne i Dreamweaver.
html filerne i IE. (altså direkte)
og de virker.
men ikke hvis jeg skriver fx "http://localhost/index" ?
Avatar billede muss Nybegynder
07. februar 2003 - 21:25 #7
c:\inetpub\wwwroot\default.asp findes i din browser på
http://MyComp/default.asp (Hvor MyComp erstattes med din computers navn).

Er dette der savnes ??
Avatar billede psteiness Nybegynder
08. februar 2003 - 04:55 #8
Til muss
Jeg har prøvet, men uden held ;-(
Jeg kan se, at i IE nederste linie, står der dnserror i meget kort tid, inden den skriver udført.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. februar 2003 - 13:47 #9
hvorfor er det lige at du vil bruge http://localhost ?
hvad sker der hvis du skriver http://xxx.xxx.xxx.xxx
xxx => din IP

hvis du går ind i den IIS manager, højre-kliker på dit site og vælger browse, så brude dit site komme frem..
Avatar billede psteiness Nybegynder
08. februar 2003 - 15:13 #10
Til rkhdk
localhost ? fordi jeg får dyn. IP fra routeren. jeg hár prøvet med ip addressen, også fra andre pc'er, og der er ingen forskel.
Med IIS manager mener du vel Personal Web Manager ?
højre-kliker på site ?
jeg kan naturligvis åbne html filerne direkte, men ikke asp filerne, de skal jo gennem serveren før IE kan læse dem.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. februar 2003 - 18:24 #11
Køre du Win98 eller Windows 2000/XP ?

køre du IIS (internet Information Services) eller Personal Web Server ?

Hvis du sidder bag en router, hvorfor køre du så ikke bare med fast ip så du altid har den samme IP?
Jeg sidder selv bage en Cisco 677 router og bruger fat IP *routeren skal nok finde ud af om du bruger IP'en fast eller hva'..*
Avatar billede psteiness Nybegynder
08. februar 2003 - 18:51 #12
Jeg køre w2000 med IIS.
Hvad angår routeren, så har det vel ingen betydning for et localhost kald ?
Grunden til at jeg køre med dyn. IP, er for at gøre det nemmere at holde LAN "party"
Avatar billede psteiness Nybegynder
08. februar 2003 - 19:03 #13
jeg har lige prøvet at fjerne IIS fra min ZoneAlarm, dvs. nægte IIS angang til internettet. Derefter genstartede jeg IIS, så kom ZoneAlarm med den normale advarsel, om jeg ville give IIS angang til nettet som server. Men den skrev også at IIS's source IP = 0.0.0.0:HTTP  Hvorvidt det er rigtigt, ved jeg ikke ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. februar 2003 - 19:21 #14
du kan uden problemer køre med fast IP på din PC, da DHCP serveren ligger i Routeren, så hvis der kommer folk til et LAN party hos dig, så kan de køre med dynamisk IP mens du stadig køre med fast..
Jeg køre med fast, da jeg FTP og Webserver kørende (har dog ikke webserver PT kørende) så ved jeg altid hvad mine PC'ers IP'er er og at det altid har den IP..
Men det var jo ikke det du spurgte om.. og routeren har ikke noget med din localhost at gøre.. men det var bare ment som et lille tip, så du altid ved hvor din server er henne på netværket ;o)

IIS skal køre på din interne IP og 0.0.0.0 er ikke en brugbar IP til din IIS..
Hvis IIS køre på din interne IP, så virker localhost også, da det er det samme..

så check dine egenskaber for dit site at det køre på din internt IP..
Avatar billede psteiness Nybegynder
08. februar 2003 - 19:35 #15
I pc`s administrator under IIS, er der en kollone der hedder IP, hvor der står "ingen tildeling", så jeg prøvede at indtaste pc`s IP, men det gav ingen forskel ;-(
Hvad mener du præcist med "egenskaber for dit site" ?
Jeg gik ud fra at det var egenskaber for IIS.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. februar 2003 - 19:37 #16
jeg kender intet til PWS, men kun til IIS.. så hvis du ikek bruger IIS så kan jeg desvære ikke hjælpe særlig meget :(
Avatar billede psteiness Nybegynder
08. februar 2003 - 20:29 #17
jeg kender heller ikke noget til PWS.
Det er IIS er prøver at få til at virke.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. februar 2003 - 20:51 #18
du kan evt kigge nogel af de gamle igennem omkring asp og IIS..
http://www.eksperten.dk/kat/85/?searchtype=txt&words=asp&method=and&sort=score&catid=193
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. februar 2003 - 20:59 #19
Avatar billede psteiness Nybegynder
08. februar 2003 - 21:23 #20
har prøvet det forskellige, men desværre ;(
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. februar 2003 - 22:13 #21
fortæl hvad du har prøvet..
Avatar billede psteiness Nybegynder
08. februar 2003 - 22:19 #22
afinstalleret alle sql servere.
afinstalleret IIS, og selvfølgelig installeret IIS igen.

og lige igen: Hvad mener du præcist med "egenskaber for dit site" ?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. februar 2003 - 01:35 #23
det jeg mener med egenskaber for dit site er at du skal ind i IIS manageren (kontrolpanel -> administrative tools -> IIS )
Højre-klik på dit site -> egenskaber
Avatar billede psteiness Nybegynder
09. februar 2003 - 02:15 #24
i min kontrolpanel -> administration er der ingen  IIS, men derimod en Personal Web Manager, der kan starte og stoppe IIS, og den kan vise oplysninger om antal besøgende på IIS.

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med "dit site", jeg har jo ikke nogen site endnu, jeg skal jo først have IIS til at virke.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. februar 2003 - 02:20 #25
som sagt er PWS ikke noget jeg kender til.

hvis du går ind under kontrolpanel-> tilførj/fjer progranmmer -> Windows komponenter ->  internet information servies (IIS) -> så burde du have IIS installeret som en IIS manager *har dog ikke IIS installert PT*

Men siden at html virker, så er din IIS oppe at køre, vil jeg mene..
Avatar billede psteiness Nybegynder
09. februar 2003 - 02:35 #26
jeg har lige kikket i installerede windows komponenter, og der er hak i IIS, indexsering og IE, skulle der være flere ?

angående html, så virker de kun, hvis jeg kører dem direkte, dvs. på samme måde som når man ikke har en server.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. februar 2003 - 02:38 #27
hvis du har sat IIS rigtigt op, så der kun ligger din ene index fil i den med dokumenter (lad kun din index.html/asp fil ligge der, fjern resten)

men jeg har PT ikke IIS liggende inde, og ønsker ikke at installere det.. så mere kan jeg ikke hjælpe.. :(
Avatar billede psteiness Nybegynder
09. februar 2003 - 04:11 #28
Jeg har prøvet med både index og default i html og asp, men nej...
Avatar billede sune.jakobsen Nybegynder
18. februar 2003 - 10:38 #29
Det kunne lyde som om at routeren at sende trafikken rigtigt videre, du skal huske at indstille routeren til at redirecte alle forespøgsler på port 80 til den maskine som har IIS installeret. Når du så vil se en side on LAN'et skriver du http://xxx.xxx.xxx/mappe_der_skal_vises/index.asp hvor xxx.xxx.xxx er IP'en på den maskine der kører IIS
Avatar billede psteiness Nybegynder
18. februar 2003 - 19:28 #30
Lige for at afslutte dette spørgsmål. Jeg har fundet problemet!
Da jeg kikkede i system log filerne, kunne jeg se, at der var en læsefejl, hver gang jeg installerede IIS. Jeg kunne også se ca. 500-600 fejlmeddelelser fra IIS, for hver gang jeg havde forsøgt at få fat i den. Dvs. at IIS modtog opkaldet, men kunne ikke returnere noget. Sandsynligvis pga. læsefejlen!
Nu har jeg installeret en anden udgave af OS inkl. IIS, og nu er der ingen problemer.
I skal alle have tak for hjælpen, og jeg vil give rkhdk pointene, for hans ihærdige forsøg på at løse problemet.
Avatar billede psteiness Nybegynder
18. februar 2003 - 19:40 #31
rkhdk skal lige sende et svar (ikke kommentar), før jeg kan tildele pointene.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. maj 2003 - 19:51 #32
skal vi få lukket ;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
26. maj 2003 - 12:19 #33
Takker for Pointz! ;o)
Avatar billede grace45 Nybegynder
25. oktober 2010 - 12:19 #34
Hej min kære,
Hvordan har du i dag, jeg håber, at alle er godt med dig. Jeg er ked af at bekymre dig med min Forslag til et forhold med dig, men jeg ved, at du vil imødekomme min anmodning i god tro og forståelse. Jeg har brug for dig i forretningsbetingelser og rådgive. Mit navn er Grace Dabah jeg bare gik gennem din profil har ingen andre muligheder end at lade dig vide, at jeg er interesseret i at have et forhold med dig, vil jeg også gerne vide dig mere, kan du sende en mail til min e-mail adresse (grace_11dabah @ yahoo.com), så jeg kan sende dig flere oplysninger om mig selv inklusive mit billede. Jeg tror, vi kan gå herfra. Men huske på, at kærlighed ikke har nogen farver barriere, ingen uddannelsesmæssige tilbage jorden barriere, ingen socio-økonomiske barrierer, religiøse, sprog, nationalitet eller afstand hindring, det eneste vigtige der er kærlighed. Jeg venter på din mail til min e-mail adresse ovenfor.
Med venlig hilsen,
Miss Grace.