Avatar billede perk Nybegynder
01. november 2000 - 18:06 Der er 7 kommentarer

Virtual PC og Epson printere

Her er et lidt tricky problem. Jeg er spændt på om nogen kan løse det.
Jeg har en iMac og en Epson stylus 870 printer. Mac printer uden problemer; men jeg har også Virtual PC. Hvis dette forsøges startet, uden at printeren er passiviseret (ved at trække Epson folder fra extensions mappe til skrivebord) kommer meddelelsen \"spooling Virtual PC\" (somom VPC skulle printes!!) og skærmen fryser. Med Epson folder på skrivebordet kan VPC \"launches\" normalt.
Der er også det problem, at jeg ikke kan printe fra VPC (\"connection failure\")-windows printerdrivere er insatlleret i VPC (som i Mac).
Avatar billede schumacher Nybegynder
02. november 2000 - 01:26 #1
Har du kigget på Connectix hjemmmeside eller www.macfixit.com?

Har du sidste version af VirtualPC og Epson printerdriver?

Hvilket system kører du? Måske skal USB-driverne opdateres.

Printerdriveren skal være installeret og fungere på mac-siden for at der kan printes fra VirtualPC.

Jeg ved godt, at dette ikke udgør et komplet svar, men så har du da lidt at arbejde med ;)

/ Schumacher
Avatar billede perk Nybegynder
02. november 2000 - 15:33 #2
Jeg har version 3.0 af VPC; printeren købte jeg for en måned siden, og jeg går da ud fra at driverne er up to date.  Når jeg installerer Epson driverne i VPC vil det ikke konfigurere printerporte-problemet har på en eller anden måde at gøre med printerporte COM1, COM 2 og LPT1, og så Macens chooser, tror jeg; jeg har udvekslet mails med Connectix`s technical support-uden at de-indtil nu-har kunnet løse problemet. Udover at jeg ikke kan printe fra VPC er problemet, at jeg for at kunne printe fra Mac, og bruge VPC, er nødt til hele tiden at flytte den famøse Epson folder fra og til Systems Extensions folder (=aktivere/deaktivere); og det er enerverende i længden.
Jeg kører MacOS 9.04-er det nyt nok?
Printerdriverne fungerer-som nævnt-perfekt på Mac-siden. Om man skal vælge \"default Mac printer\" eller Epson 870 i Windows printer settings er jeg i tvivl om- men det lader ikke til at nogen af dem virker; jeg har været inde i VPC preferences og diverse andre steder uden held.
Men det er vist en hård nød??? Foreløbig tak Schumacher.
Avatar billede perk Nybegynder
02. november 2000 - 15:44 #3
Jeg (Perk) skal på kursus hele næste uge, udenbys; derfor kan jeg ikke svare på eventuelle indlæg her før 13/11-bare så I ved det
Avatar billede perk Nybegynder
15. november 2000 - 19:10 #4
Jeg (perk) har den store ære og glæde at kunne meddele, at jeg selv har kunnet løse det ene af de 2 problemer. Jeg aner ikke hvad der foregår, men bruger den gode gamle trial and error metode: ændr et eller andet, og se hvad der sker. Sker der ikke det du vil kan du bare ændre tilbage igen.
Ved hjælp af denne avancerede arbejdsmetode har jeg 1) slettet Epson driveren-til min printer-fra VPC/Windows; 2) slettet den af VPC leverede \"Epson 3260 Mac printer driver\" fra VPC/Windows (og det har jeg ikke prøvet før); 3) geninstalleret min egen driver-og pludselig kan jeg printe også fra VPC!! -der har åbenbart været tale om en eller anden printerdriver-uforenelighed.
Men det første problem beskrevet i mit første indlæg er der stadig.
Avatar billede perk Nybegynder
06. januar 2001 - 17:20 #5
Sidste problem også løst!
Fra Macfixit fik jeg rådet, at se på Preferences filen Virtual PC print spooler folder; efter at have slettet den er alle problemer løst (tjek det ud på Macfixit/troubleshoot software/Virtual PC and Epson printers.
Tak til Schumacher(for at gøre opmærksom på eksistensen af Macfixit!)
(jeg vil gerne give S. de 60 point, det skal jeg lige finde ud af hvordan man gør)
Avatar billede perk Nybegynder
26. januar 2001 - 16:36 #6
hvordan f... gør man, når man gerne vil afgive de udlovede points?? Jeg er måske dum, fordi nu har jeg cyklet rundt på \"Ekspertens\" side i 20 minutter-og hvordan giver jeg Schumacher 60 points?????
Avatar billede perk Nybegynder
01. marts 2001 - 18:01 #7
Jeg vil stadig gerne give Schumacher points; men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at gøre det! Denne side fungerer dårligt, og jeg tror ikke jeg vender tilbage.