Avatar billede zeth Nybegynder
01. november 2000 - 15:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opstartslogo

Hey Yo!

Hvordan ændrer man opstartslogoet i ME? I windows 95/98 mener jeg filen hedder logow.sys, men den findes ikke ME... Der er godt nok logos.sys, men den skal jeg ikke rigtig bruge til noget.. håber der er nogen der kan hjælpe mig.

ved ikke om det er omvendt med de 2 filer ;o)

- Zeth
Avatar billede nomiz Nybegynder
01. november 2000 - 16:00 #1
Er der ikke noget på logos.sys, da? Jeg vil mene at det er den...
Avatar billede twobias Nybegynder
01. november 2000 - 16:10 #2
Så vidt jeg ved har de ændret de \'bevidst\' så man ikke kan ændre logoet så nemt...

Det er i hvertfald hvad forskellige tweak-programmer mener (fx X-Setup). Jeg tror ikke umiddelbart man kan ændre logoerne i Win ME... desværre
Avatar billede halifax Nybegynder
01. november 2000 - 16:22 #3
logow.sys og logos.sys er blot bmp-filer som er døbt *.sys. Prøv at kopiere en af filerne til et andet bibliotek og omdøb den til bmp. Herefter kan filen åbnes med f.eks mspaint. Da disse sys-filer reelt \"kun\" er bmp-filer døbt sys til efternavn kan du lave dine egne opstart (logow.sys) og nedluknings (logos.sys) billeder.
(Lav f.eks. et hvor der står Luk puteren og skrub i seng  ;o)  )
Du skal blot overholde at deres størrelse er 320 x 400 pixels.
halifax
Avatar billede jwolf Nybegynder
02. november 2000 - 12:27 #4
Bare lav et bmp billede og kald det logow.sys og smid det ind i mappen. Så tror jeg nok at den bruger det :)
Avatar billede teknik Juniormester
02. november 2000 - 16:12 #5
...Ja de har lavet det sværere at \"pille\".
De tre filer kendt fra win95/98 var:
logo.sys i \"rod-biblioteket\" på drev C, og - Opstartslogo
logow.sys - \"din computer lukkes\" billede, og
logos.sys - \"du kan nu slukke din computer\"....begge i windows folderen....

...Umiddelbart, så tror jeg ikke at de vil fungere i ME, men du kan da forsøge...

...formatet skal være meget specielt..husker ikke lige tallene, og billedet \"presset sammen\" til 50% af normal bredde for at det ser ordentligt ud i \'98.

...lægger du et ind, og får bare flimmer, eller skyggen af et billede, så læg lige en linie
så skal jeg lige checke op på den nøjagtige størrelse.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
02. november 2000 - 16:13 #6
...ups - \"og -\" foran \"opstartslogo\" er fejlplaceret.
Avatar billede halifax Nybegynder
03. november 2000 - 02:26 #7
teknik -> tag nu lige og læs, at jeg har opgivet den størrelse billedet skal have: 320 x 400 pixels.
Avatar billede stigers Juniormester
03. november 2000 - 12:09 #8
halifax> du glemte vist at gøre opmærksom på at billedet heller ikke må have flere end 256 farver... ;-)
Avatar billede halifax Nybegynder
03. november 2000 - 14:41 #9
Tak! stigers
halifax