Avatar billede nordcore Nybegynder
06. februar 2003 - 14:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ASP -> ASP.NET session-variable

Jeg er bekendt med at det ikke er muligt direkte at dele eks. session-variable mellem ASP og ASP.NET. Det må vel være muligt at omgå det på en mindre køn måde - har i nogen forslag?

Man kan naturligvis kaste variablerne i en DB fra Classic ASP og hente dem ud i .NET, men så skal der bl.a. ryddes op manuelt bagefter. Jeg ville helst undgå at bruge disk I/O til overførslen, for effektivitet.
Avatar billede mufoxe Nybegynder
06. februar 2003 - 14:06 #1
Jeg ville enten gøre det gennem Querystring, Cookie eller en database.
Avatar billede askhoej Praktikant
06. februar 2003 - 14:07 #2
Du kan få det afvide for 5$ ;-)

http://www.asptoday.com/content/articles/20010920.asp

/askhoej
Avatar billede z42cool Nybegynder
06. februar 2003 - 14:15 #3
Hvad med at lave et COM objekt der har adgang til ASP 3.0 session state og så interoppe det?
Avatar billede nordcore Nybegynder
06. februar 2003 - 14:33 #4
z42cool: Dog skal den så vidt jeg kan se implementere et singleton-mønster for at kunne bruges til data-transport, og problemet er så at et assembly i en COM-wrapper kommer til at køre som en separat singleton-instans ift. assembly'et set fra .NET (mao. c-asp og asp.net får fat i hver sin singleton :P)

og .NET er tilsyneladende ikke så glad for at skulle kalde et COM-objekt som egentlig er et assembly :(

askhoej: meget interessant link .. og de $5 var betalt i forevejen :)
Avatar billede z42cool Nybegynder
06. februar 2003 - 14:38 #5
Men hvis du nu laver et COM objekt i f.eks. VB6 der har adgang til ASP 3.0 session state og her implementerer en metode readSState(key) der læser en værdi fra session state returnerer den, så kan du interoppe COM objektet og læse ASP 3.0 session fra .Net.

Det er klart at du ikke kan bruge det til direkte transport fra ASP 3.0 til ASP.Net, for så har du ret i at det ville kræve at det var en singleton (hvilket nok også ville være en mulighed), men da du bare vil have fat i session, så skal dit hjælpe COM objekt jo ikke selv holde data og så er du ude over singleton problematikken!
Avatar billede guidmaster Nybegynder
06. februar 2003 - 14:39 #6
Og her er et eksemple der ikke koster noget :)
http://www.asp.net/Forums/ShowPost.aspx?tabindex=1&PostID=51635
Avatar billede jhh_jhh_dk Nybegynder
11. februar 2003 - 10:53 #7
Sessionsvariable er jo i forvejen en kostbar affære - når vi snakker resurser. Så løsningen med at bruge en DB er vel ikke så dum.