Avatar billede frugaard Nybegynder
06. februar 2003 - 10:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Exchange 2000 - Send mail via ISP

Hej alle i super eksperter :)

Jeg har et KÆMPE problem!

Jeg har en exchange server 2000 i SBS version.

Følgende problem opstår.

Brugerne har deres egen internet e-mail konto hos tiscali med lan mail. Det virker fint og jeg har sat en connector op via POP3 som henter deres mail.

Nu vil jeg så gerne have at de sender mail gennem SMTP via en internetforbindelse hos Cybercity.

Problemet er bare at lige gyldigt hvad jeg gør, så ryger alle mails bare direkte i den kø på exchange serveren, som bruges til mails med ugyldig modtager?!?

Jeg kan sende mail via mailgate.cybercity.dk direkte gennem outlook express, eller hvis jeg telnet direkte til mailgate.cybercity.dk og og sender en SMTP mail.. Så det lader ikke til at der er noget firewall eller andet med netværket som blokkere..

Det må altså være et exchange problem.

Er der nogen der kan hjælpe?!? ---- HÅBER
Hilse
Alex
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. februar 2003 - 11:13 #1
Skal jefg forstå det således at dine brugere alle har en mailboks på din egen exchange server. At din exchange server så henter pop3 mail fra tiscali lan og at du nu vil sende smtp via cybercity.

Hvis ovenstående er rigtigt, hvorfor fjerner du så ikke din exchange server, den virker jo bare som mellemmand.
Du bør også kunne konfigurere dine klienter til at hente pop3 mail direkte hos tiscali og levere smpt mail direkte hos cybercity, men det skal sættes på klienterne ikke på serveren
Avatar billede frugaard Nybegynder
06. februar 2003 - 11:23 #2
Det er korrekt sådan som du forstår det...

Jeg vil gerne beholde min exchange, pga. de muligheder der ligger der med kalendener osv.

Mit ønske om at kunne sætte de direkte op på serveren kommer af, at jeg nødig vil gå rundt på alle klienterne og sætte det manuelt op (Der er ca. 40 maskiner)

Burde det ikke kunne lade sig gøre direkte via Exchange serveren
Avatar billede frugaard Nybegynder
06. februar 2003 - 11:23 #3
Damn... nu kom jeg til at acceptere... håber du kan hjælpe :o)