Avatar billede staf Nybegynder
06. februar 2003 - 02:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

php afvikling

hej!
jeg har sat et apache server op på en maskine og installeret php.

Jeg har fulgt installationsvejledningen, til opsætning af begge dele, på www.webcafe.dk !

Apache virker fint! Der kommer den der "bekræftelses side" når jeg går på den lokale "wwwroot" Jeg kan lægge html filer ud i roden og afvikle disse. Men når jeg lægger en php-fil ud vil maskinen pludselig downloade filen, istedet for at afvikle den???

Fatter det simpelthen ikke PHP ER INSTALLERET!! og jeg har kopieret og tilpasset div. sys.filer til windows osv osv, som man skal. Har tjekket stierne igen og igen, og DE ER KORREKTE!
HAr også sat de nødvendige linier ind i:"httpd.conf" i apache mappen!

Hvad kan problemet være ???
Avatar billede fet321 Nybegynder
06. februar 2003 - 02:13 #1
Har du i php.ini rettet doc_root til :
doc_root = c:\apache\htdocs
(Skal tilpasses til der hvor Apache er inst.)
Avatar billede fet321 Nybegynder
06. februar 2003 - 02:14 #2
...og du har genstartet Apache?
Avatar billede josefsen_harsk Nybegynder
06. februar 2003 - 02:16 #3
I din httpd.conf eller apache.conf (du siger ikke om du kører den under win eller unix) skal du fjerne udmarkeringen ( #-tegnet) foran den linie der lyder

AddType application/x-httpd-php .php

God fornøjelse
Avatar billede josefsen_harsk Nybegynder
06. februar 2003 - 02:20 #4
Og sæføli lige genstarte Apache bagefter (apachectl restart)
Avatar billede staf Nybegynder
06. februar 2003 - 02:30 #5
php.ini kopieret til windowsmappen er tilpasset i flg. 2 linier:

doc_root=C:\Apache\Apache\htdocs  <-havde lavet en apache mappe på fårhånd, derfor er roden "dobbelt" Det er ikke en fejl :)

extension_dir = c:\php

Har kopieret "php4ts.dll" over i "win. sys"-mappen.

Har startet og stoppet APACHE!
Har tilføjet de nødvendige linier i "httpd.conf"-filen, uden #-tegn foran (kører win98)

Det skal lige siges at problemet ikke er på min egen maskine. På min egen virker det hele fint. På denne maskine har jeg sat det op på nøjagtig samme måde, men her vil den altså pludselig downloade php-filer istedet for at afvikle dem??

Takker på forhånd for jeres hjælp :)
Avatar billede staf Nybegynder
06. februar 2003 - 02:35 #6
Arrrrr........ Problem solved :)

Den der boks der kommer op om man vil downloade, den har sådan et lille flueben hvori man kan markere "spørg altid før denne type fil afvikles" Det flueben skulle jeg bare lige fjerne.... DOOOOOUUUUU :)

Jeg vil gerne give jer 5 point hver for jeres tid, men den der "advanceret"-knap til fordeling af point er forsvundet??? Eller er det bare mig??
Avatar billede fet321 Nybegynder
06. februar 2003 - 02:37 #7
:-)
(behold dem bare)
Avatar billede staf Nybegynder
06. februar 2003 - 02:39 #8
thankz ;)