Avatar billede rab Nybegynder
06. februar 2003 - 00:26 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Lyd problemer i windows

... Jeg tror dette er en af de svære!

Efter at jeg havde været væk i weekenden, og andre har brugt min maskine men ikke gjort noget "galt", er lyden der kommer fra maskinen, blevet skrattende og nogele gange kommer lyden kun fra den ene højtaler.

Jeg har prøvet at:
Justere lyden i windows "mixer"
Skifte højtalere
Skifte lydkortsdrivere
Skifte lydkort

og intet virker.

Er der nogen der har en ide om hvordan jeg får maskinen til at virke igen.
Avatar billede daffey Nybegynder
06. februar 2003 - 00:30 #1
Skratlyde og udfald kan (efter min bedste overbevisning) kun skyldes selve højtalerne... og når du så siger at du har prøvet at skifte alt ud... kan jeg ikke komme på mere :(
Avatar billede mjense173 Nybegynder
06. februar 2003 - 00:40 #2
Jeg havde det samme problem.. Det var fordi én eller anden havde skubbet til Jack-stikket så det var blevet en lille smule skævt. Man skal bare klippe det af og lodde et nyt på, som man kan få for fem en halv, i en elektronik butik.
Så virker alt som før. (hvis det altså er det samme problem du har!)
Avatar billede hub Nybegynder
06. februar 2003 - 00:41 #3
Prøv at installere bundkortets chipsetdriver igen
Avatar billede rab Nybegynder
06. februar 2003 - 00:46 #4
=>hub Hvirdan gør man det?
Avatar billede hub Nybegynder
06. februar 2003 - 00:49 #5
Du skal tjekke hvilket chipset der sidder på dit bundkort (kig hos fabrikanten hvis du ikke har en manual) og installere chipsetdriverne. Det er som regel en .exefil der skal køres..
Avatar billede halifax Nybegynder
06. februar 2003 - 00:52 #6
har du også været i Kontrolpanel -> Multimedier og kontrolleret at der er sat det rigtige under "Foretrukket enhed"?
Avatar billede rab Nybegynder
06. februar 2003 - 01:07 #7
jeg prøver at finde chipset utld
Avatar billede rab Nybegynder
06. februar 2003 - 01:31 #8
=>Halifax det er i orden
Avatar billede rab Nybegynder
06. februar 2003 - 02:24 #9
Jeg kan bare ikke finde den driver.. det er en "sis735" og man kan finde mindst 1.000.000 grafik apg drivere men ingen til chipset..
Avatar billede gaffemis Nybegynder
06. februar 2003 - 21:23 #10
man kunne jo kigge her, men ved ellers ikke om det er et chipsset problem, har aldrig haft det....

http://download.sis.com/sisdlc/driver_select.jsp
Avatar billede rab Nybegynder
07. februar 2003 - 01:35 #11
=>gaffemis Ja, det har jeg prøvet men det giver intet resultat, det enest jeg kan hente der er en grafikdriver....
Avatar billede hub Nybegynder
07. februar 2003 - 01:52 #12
http://www.techwatch.com.au/reviews/hardware/ecs_k7s5a/ nu skriver du ikke hvilket board du har og om du bruger chipsettets lyddel, men hvis du kigger her på et SIS 735 chipset monteret på et ECS board, kan du se, at lyddelen ligger på den såkaldte "southbridge" del. Derfor kunne en beskadigelse af driverne være en mulighed..
Avatar billede rab Nybegynder
07. februar 2003 - 13:47 #13
=> Hub mit board er lavet af ecs og det hedder k7s5a.
Avatar billede rab Nybegynder
07. februar 2003 - 13:55 #14
Jeg har fundet denne driver side:
http://www.ecs.com.tw/download/index_driver_k7s.htm
Men umiddelbart er der ikke nogle af driverne som er til chipsettet... eller tager jeg helt fejl?
Avatar billede halifax Nybegynder
07. februar 2003 - 14:01 #15
Der ser ud til at være disse to muligheder:

SiS 7012 PCI Audio Driver V1.06 (for K7S5A, K7S5A+, K7S5A2 and K7S6A)

C-Media 9738 Codec Sound Driver V UDA028 (For K7S5A V3.X and K7SOM)

Kan du ikke i Enhedshåndtering se, hvad dit Audio Device hedder? Og ud fra det vælge den rette.
Avatar billede hub Nybegynder
07. februar 2003 - 14:04 #16
Jeg har en setup-Cd liggende fra dette board og har lige kigget på den. Der er en auto-setup funktion på disken. Prøv at køre den og se om den retter de fejl der er..
Avatar billede rab Nybegynder
07. februar 2003 - 14:12 #17
=>Halifax jeghar prøvet at indstallere nye lydkortsdrivere. Det gav intet resultat.
Avatar billede rab Nybegynder
07. februar 2003 - 14:44 #18
=>hub Jeg har prøvet at køre cd'en men det hjælper ikke, jeg tror jeg måske vil opgradere til W2000. Det kan være det hjælper.
Avatar billede halifax Nybegynder
07. februar 2003 - 17:34 #19
Med det du har førsøgt, tror jeg ikke det hjælper med w2k.  Tror det er defekt hardware et eller andet sted. Stik, kabler osv  - selv om du også har prøvet at skifte meget der.
Avatar billede brops Nybegynder
07. februar 2003 - 17:39 #20
det kan også have noget at gøre med at computeren ikke er jordforbundet dette kan nogle gange foråsage at lyden summer eller skratter har selv haft dette problem
Avatar billede rab Nybegynder
09. april 2003 - 16:18 #21
Det endte med W2k og er i orden nu...